FITRI AGUSTINA SUKMANA, DWI (2024) PENGARUH PEMBELAJARAN DENGAN MEMANFAATKAN APLIKASI TIKTOK TERHADAP KREATIVITAS SISWA PADA MATA PELAJARAN PENDIDIKAN PANCASILA DAN KEWARGANEGARAAN (Kuasi Eksperimen pada Peserta Didik Kelas IX di SMP Negeri 5 Kota Serang). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_Full Text.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) | Request a copy |
|
Text (BAB 1)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text (BAB 2)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_02.pdf Restricted to Registered users only Download (372kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 3)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_03.pdf Restricted to Registered users only Download (752kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 4)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_04.pdf Restricted to Registered users only Download (658kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 5)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_05.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) | Request a copy |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_Reff.pdf Restricted to Registered users only Download (407kB) | Request a copy |
|
Text (LAMPIRAN)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) | Request a copy |
|
Text (CEK PLAGIASI)
Dwi Fitri Agustina Sukmana_2286200053_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (10MB) | Request a copy |
Abstract
This study aims to determine the effect of learning by utilizing the Tiktok application on student creativity in Pancasila and Civics Education (PPKn) subjects at Negeri 5 Junior High School Serang City. This study, using a quasi-experimental method with a quantitative approach. The subjects in this study were all ninth grade students at Negeri 5 Junior High School Serang City who were enrolled in the 2023/2024 school year with a total of 424 people who served as the population and obtained the final results of the research sample with a total of 81 people. Researchers used an instrument in the form of a questionnaire to measure student creativity. Based on hypothesis testing using simple linear regression test, the sig (2-tailed) value is 0.00 <0.05. So, it can be said that there is a positive influence by utilizing the Tiktok application on student creativity in Civics subjects at SMP Negeri 5 Serang City.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh pembelajaran dengan memanfaatkan aplikasi Tiktok terhadap kreativitas siswa pada mata pelajaran Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan (PPKn) di SMP Negeri 5 Kota Serang. Penelitian ini, menggunakan metode kuasi eksperimen dengan pendekatan kuantitatif. Subyek dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas IX di SMP Negeri 5 Kota Serang yang terdaftar pada tahun ajaran 2023/2024 dengan total jumlah 424 orang yang dijadikan sebagai populasi dan mendapatkan hasil akhir sample penelitian dengan jumlah 81 orang. Peneliti menggunakan instrumen berupa angket untuk mengukur kreativitas siswa. Berdasarkan uji hipotesis yang menggunakan uji regresi linier sederhana diperoleh nilai sig (2-tailed) sebesar 0.00<0.05. Sehingga, dapat dikatakan bahwa terdapat pengaruh positif dengan memanfaatkan aplikasi Tiktok terhadap kreativitas siswa pada mata pelajaran PPKn di SMP Negeri 5 Kota Serang. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Civics Subject, Student Creativity, Tiktok Application Mata Pelajaran PPKn, Kreativitas Siswa, Aplikasi Tiktok. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LB Theory and practice of education |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 87205-Jurusan Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Dwi Fitri Agustina Sukmana | |||||||||
Date Deposited: | 26 Feb 2024 15:24 | |||||||||
Last Modified: | 27 Feb 2024 12:31 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33367 |
Actions (login required)
View Item |