Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH EKUITAS MEREK DAN SALURAN DISTRIBUSI TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN DENGAN KEPUASAN PELANGGAN SEBAGAI VARIABEL INTERVENING

YOGI, MOCH. ILHAM (2022) PENGARUH EKUITAS MEREK DAN SALURAN DISTRIBUSI TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN DENGAN KEPUASAN PELANGGAN SEBAGAI VARIABEL INTERVENING. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ Full Text.pdf
Restricted to Registered users only

Download (889kB)
[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ 01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (438kB)
[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ 02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (82kB)
[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ 03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (91kB)
[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ 04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (143kB)
[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ 05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (36kB)
[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (64kB)
[img] Text
Moch. Ilham Yogi _ 5551160114 _ Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (267kB)

Abstract

This research aimed to know how Brand Equity which feeled by the customer, to know how customer see and fell brand of Shopee, to know how customer recognize brand, and to know how big of an impact Distribution quality start from price, time eficiency, and how easy to shipping which supported by Customer Satisfaction to Shopee user, in Kelurahan Tanah tinggi, Kecamatan Tangerang. Analytic method that used in this research is kuantitative method. Method which used quesioner in total 102 respondent. The sampling technique uses an accidental sampling method with a non-probability sampling technique, with the criteria for respondents being customers who use the Shopee application in Tanah Tinggi Village, Tangerang District. The data used in this research is primary data. Data analysis in this research used SEM analysis with SmartPLS 3.0 software. Statistical Test Results show that Brand Equity has a positive and significant effect on Customer Loyalty, Distribution has a positive and significant effect on Customer Loyalty, Brand Equity has a positive and significant effect on Customer Satisfaction, Distribution has a positive and significant effect on Customer Satisfaction, and Customer Satisfaction has a positive and significant effect on Loyalty Customer. The results of the Mediation Test show that Customer Satisfaction as an intervening variable is able to mediate the relationship between Brand Equity and Customer Loyalty, then Customer Satisfaction as an intervening variable is able to mediate the relationship between Distribution and Customer Loyalty with the results having a positive and significant effect.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorTaufik, H.E.R0012126405
Additional Information: Penelitin ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana Ekuitas Merek yang dirasakan oleh pelanggan, untuk mengetahui bagaimana cara pelanggan melihat dan merasakan merek dari Shopee, untuk mengetahui bagaimana pelanggan mengenali merek, dan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh kualitas Distribusi mulai dari harga, efisiensi waktu, kemudahan pengiriman barang yang didukung Kepuasan Pelanggan pada pengguna Shopee, di Kelurahan Tanah Tinggi Kecamatan Tangerang. Metode analisis ini yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif. Metode pengumpulan data menggunakan kuesioner dengan total 102 responden. Teknik pengambilan sampel menggunakan metode accidental sampling dengan teknik non probability sampling, dengan kriteria responden pada pelanggan yang menggunakan aplikasi Shopee di Kelurahan Tanah Tinggi Kecamatan Tangerang. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer. Analisis data dalam penelitian ini menggunakan analisis SEM dengan software SmartPLS 3.0. Hasil Uji Statistik menunjukkan bahwa Ekuitas Merek berpengaruh positif dan signifikan terhadap Loyalitas Pelanggan, Distribusi berpengaruh positif dan signifikan terhadap Loyalitas Pelanggan, Ekuitas Merek berpengaruh positif terhadap Kepuasan Pelanggan, Distribusi berpengaruh positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pelanggan, dan Kepuasan Pelanggan berpengaruh positif dan signifikan terhadap Loyalitas Pelanggan. Hasil Uji Mediasi menunjukkan bahwa Kepuasan Pelanggan sebagai variabel intervening mampu memediasi hubungan antara Ekuitas Merek terhadap Loyalitas Pelanggan, kemudian Kepuasan Pelanggan sebagai variabel intervening mampu memediasi hubungan antara Distribusi terhadap Loyalitas Pelanggan dengan hasil berpengaruh positif dan signifikan.
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61201-Program Sarjana Manajemen
Depositing User: Mr Ilham Yogi
Date Deposited: 23 Feb 2024 09:51
Last Modified: 23 Feb 2024 09:51
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33360

Actions (login required)

View Item View Item