Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGEMBANGAN E-LKPD GOOGLE SLIDE BERBASIS PEAR DECK PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA KELAS V SEKOLAH DASAR

Ersya Agustin, Syifa (2024) PENGEMBANGAN E-LKPD GOOGLE SLIDE BERBASIS PEAR DECK PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA KELAS V SEKOLAH DASAR. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_FULL TEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (573kB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (744kB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (647kB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (436kB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_REFERENSI.pdf
Restricted to Registered users only

Download (472kB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (965kB)
[img] Text (SKRIPSI)
SYIFA ERSYA AGUSTIN_2227190028_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (38kB)

Abstract

The aim of this research is to determine the feasibility of the product that has been developed, namely E-LKPDGoogle Slide basedPear Deck in learning mathematics about fractions in class V at SDN Periuk 6 Tangerang City, as well as to find out students' responses after using E-LKPDGoogle Slide basedPear Deck. This research was carried out using research and development methods (Research and Development) with a 4D model, which consists ofDefine (Definition), Design (Planning) Development (Development) andDissemination (Dissemination). The subject of this research is SDN Periuk 6 Tangerang City with a total of 29 students. Data collection techniques used in research are interview techniques, observation, documentation and questionnaires. Based on the results of the feasibility test carried out by a team of experts consisting of material experts, language experts and media experts, they obtained a score percentage of 87.33% with the interpretation "Very Feasible". Student responses to E-LKPDGoogle Slide basedPear Deck getting an average of 92.3% is included in the "Very Eligible" category. Based on the results obtained, it proves that E-LKPDGoogle Slide basedPear Deck suitable for use in mathematics learning and can make students' learning activities enjoyable.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorYUHANA, YUYU196508141991031004
Thesis advisorALAMSYAH, TRIAN0028078804
Additional Information: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui kelayakan dari produk yang telah dikembangkan yakni E-LKPD Google Slide berbasis Pear Deck dalam pembelajaran matematika materi pecahan pada kelas V SDN Periuk 6 Kota Tangerang, serta untuk mengetahui respon peserta didik setelah menggunakan E-LKPD Google Slide berbasis Pear Deck. Penelitian ini dilaksanakan dengan metode penelitian dan pengembangan (Research and Development) dengan model 4D, yang terdiri dari Define (Pendefinisian), Design (Perancangan) Development (Pengembangan) dan Dissemination (Penyebaran). Subjek penelitian ini yaitu SDN Periuk 6 Kota Tangerang dengan jumlah peserta didik 29 orang. Teknik pengumpulan data yang dilakukan dalam penelitian adalah teknik wawancara, observasi, dokumentasi dan angket. Berdasarkan dari hasil uji kelayakan yang telah dilakukan oleh tim ahli terdiri dari ahli materi, ahli bahasa dan ahli media memperoleh persentase skor sebesar 87,33% dengan interpretasi “Sangat Layak”. Respon peserta didik terhadap E-LKPD Google Slide berbasis Pear Deck mendapatkan rata-rata sebesar 92,3% termasuk kedalam kategori “Sangat Layak”. Berdasarkan dari hasil yang telah didapat, membuktikan bahwa E-LKPD Google Slide berbasis Pear Deck layak digunakan dalam pembelajaran matematika dan dapat membuat aktivitas belajar peserta didik menjadi menyenangkan.
Uncontrolled Keywords: Development, E-LKPD, Mathematics Learning. Pengembangan, E-LKPD, Pembelajaran Matematika
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Mrs Syifa Syifa
Date Deposited: 23 Feb 2024 12:20
Last Modified: 23 Feb 2024 16:54
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33200

Actions (login required)

View Item View Item