Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN ANTARA PERSEPSI GAYA BELAJAR SISWA DENGAN HASIL BELAJAR PADA MATA PELAJARAN IPA KELAS IV SDN CIKUPA 4 KABUPATEN TANGERANG ( Penelitian Korelasi di Kelas IV SDN Cikupa 4 Tahun Ajaran 2014/2015)

Septianis Maulida, Reza (2015) HUBUNGAN ANTARA PERSEPSI GAYA BELAJAR SISWA DENGAN HASIL BELAJAR PADA MATA PELAJARAN IPA KELAS IV SDN CIKUPA 4 KABUPATEN TANGERANG ( Penelitian Korelasi di Kelas IV SDN Cikupa 4 Tahun Ajaran 2014/2015). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
HUBUNGAN ANTARA PERSEPSI GAYA BELAJAR SISWA DENGAN HASIL BELAJAR PADA MATA PELAJARAN IPA KELAS IV SDN CIKUPA 4 KABUPAT~1.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (16MB)

Abstract

The aim of this research is to find out the correlation between students’ learning style and students’ result in Science at sixth grade of SDN Cikupa 4 Kabupaten Tangerang. The method used in this research is quantitative research and statistic analysis correlation technique Pearson Product Moment. This research was conducted in SDN Cikupa 4 at fourth grade in the second semester year 2014/2015. Population in this research was all the students in fourth grade and only used one class as the subject sampling. The data collected was taken from students’ result and questionnare. The result of this research showed that the calculation of significance α = 0,05 so that Ttable = 2,056. Based on the calculation, Tcount ≥ Ttable or 4,692 ≥2,056 showed that there is a significance correlation between variable X and Y. According to the result of this research, it can be concluded that there is a correlation between students’ learning styles perception and students’ result in Science at fouth grade in Cikupa 4 Kabupaten Tangerang. Keywords: learning styles, learning outcomes, learning science

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHendracipta, Nana197901092005011002
Thesis advisorNulhakim, Lukman197904092007101001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara gaya belajar dengan hasil belajar siswa pada mata IPA kelas IV SDN Cikupa 4 Kabupaten Tangerang. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan teknik analisis statistik korelasi pearson product moment. Penelitian ini dilakukan di SDN Cikupa 4 kelas IV semester II tahun ajaran 2014/2015. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas IV dengan sampel penelitian diambil 1 kelas secara Random Sampling. Pengumpulan data diperoleh melalui tes hasil belajar dan angket. Hasil dari penelitian menunjukkan perhitungan dalam taraf signifikan = 0,05 sehingga diperoleh = 2,056. Ternyata atau 4,692 2,056 menunjukkan bahwa ada hubungan signifikan antara variabel x dan y. Berdasarkan hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa terdapat hubungan antara persepsi gaya belajar siswa dengan hasil belajar siswa pada mata pelajaran IPA kelas IV SDN Cikupa 4 Kabupaten Tangerang. Kata kunci : gaya belajar, hasil belajar, pembelajaran IPA
Uncontrolled Keywords: Kata kunci : gaya belajar, hasil belajar, pembelajaran IPA Keywords: learning styles, learning outcomes, learning science
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 25 Oct 2021 04:35
Last Modified: 25 Oct 2021 04:35
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3307

Actions (login required)

View Item View Item