Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PERAN BALAI LATIHAN KERJA SALESIAN DON BOSCO PADA CALON TENAGA KERJA DI TIGARAKSA KABUPATEN TANGERANG

Margaretta, Gloria (2024) PERAN BALAI LATIHAN KERJA SALESIAN DON BOSCO PADA CALON TENAGA KERJA DI TIGARAKSA KABUPATEN TANGERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
full skripsi.pdf
Restricted to Registered users only

Download (7MB)
[img] Text
Gloria Margaretta_2221170064_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Gloria Margaretta_2221170064_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (334kB)
[img] Text
Gloria Margaretta_2221170064_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (255kB)
[img] Text
Gloria Margaretta_2221170064_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (439kB)
[img] Text
Gloria Margaretta_2221170064_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (136kB)
[img] Text
Gloria Margaretta_2221170064_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text
Gloria Margaretta_2221170064_Reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (100kB)

Abstract

Empowering Job Training Centers to develop quality human resources with training activities is a non-formal education program. The existence of Job Training Centers (BLK) is very strategic in improving the quality and productivity of the workforce, through training programs that are relevant to industry needs. This research aims to (1) find out the role of the Don Bosco Salesian Job Training Center for prospective workers in Tigaraksa, Tangerang Regency; (2) find out what are the supporting and inhibiting factors in the implementation of job training in improving the quality and productivity of prospective workers at the Don Bosco Salesian Job Training Center; (3) find out what efforts have been made to overcome obstacles in the implementation of job training in improving the quality and productivity of prospective workers at the Don Bosco Salesian Job Training Center. The method used in this research is a descriptive method and also uses a qualitative approach. The data collection techniques and guidelines used are observation, interviews and documentation. There are 3 techniques used in this research, namely data reduction, data presentation and conclusion drawing. The source of this research consisted of one manager or director of BLK Salesian and Bosco, two instructors from different training programs, and seven trainees from each different training program. Based on the results of research that has been carried out, it shows that: BLK Salesian Don Bosco has carried out its role in improving the quality and productivity of prospective workers in Tigaraksa, Tangerang Regency. Although BLK still needs help from the community and local government in carrying out its role.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorDARMAWAN, DADAN201702012114
Thesis advisorSIREGAR, HERLINA201508312062
Additional Information: Pemberdayaan Balai Latihan Kerja guna mengembangkan sumber daya manusia yang berkualitas dengan kegiatan pelatihan merupakan suatu program pendidikan non formal. Keberadaan Balai Latihan Kerja (BLK) sangat strategis dalam meningkatkan kualitas dan produktivitas tenaga kerja, melalui program pelatihan yang relevan dengan kebutuhan industri. Penelitian ini bertujuan untuk (1) mengetahui bagaimana peran Balai Latihan Kerja Salesian Don Bosco pada calon tenaga kerja di Tigaraksa Kabupaten Tangerang; (2) mengetahui apa saja yang menjadi faktor pendukung dan penghambat pada pelaksanaan pelatihan kerja dalam meningkatkan kualitas dan produktivitas calon tenaga kerja di Balai Latihan Kerja Salesian Don Bosco; (3) mengetahui upaya apa saja yang dilakukan untuk mengatasi hambatan pada pelaksanaan pelatihan kerja dalam meningkatkan kualitas dan produktivitas calon tenaga kerja di Balai Latihan Kerja Salesian Don Bosco. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif dan juga menggunakan pendekatan kualitatif. Adapun Teknik dan pedoman pengumpulan data yang digunakan adalah observasi, wawancara dan dokumentasi. Serta Teknik yang digunakan dalam penelitian ini ada 3 yaitu reduksi data, penyajian data dan penarikan kesimpulan. Sember dari penelitian ini terdiri dari satu orang pengelola atau direktur BLK Salesian dan Bosco, dua orang instruktur dengan program pelatihan yang berbeda, dan tujuh orang peserta pelatihan dari masing-masing program pelatihan yang berbeda. Berdasarkan hasil penelitian yang telah dilakukan menunjukkan bahwa : BLK Salesian Don Bosco sudah menjalankan perannya untuk meningkatkan kualitas dan produktivitas calon tenaga kerja yang ada di Tigaraksa Kabupaten Tangerang. Meskipun BLK masih membutuhkan bantuan dan masyarakat dan pemerintah setempat dalam menjalankan perannya.
Uncontrolled Keywords: Role, Workforce, and Job Training Center Peran, Tenaga kerja, dan Balai Latihan Kerja
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86205-Jurusan Pendidikan Nonformal
Depositing User: Mrs Gloria Margaretta
Date Deposited: 23 Feb 2024 09:58
Last Modified: 23 Feb 2024 16:39
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33054

Actions (login required)

View Item View Item