Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STRATEGI PENGEMBANGAN DAYA TARIK WISATA PANTAI PANDAN KECAMATAN CARITA KABUPATEN PANDEGLANG BANTEN

Algifari, Adhitiya (2024) STRATEGI PENGEMBANGAN DAYA TARIK WISATA PANTAI PANDAN KECAMATAN CARITA KABUPATEN PANDEGLANG BANTEN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (30kB)
[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (721kB)
[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (279kB)
[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (184kB)
[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (249kB)
[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (36kB)
[img] Text
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (155kB)
[img] Text (SKRIPSI)
ADHITIYA ALGIFARI_2221170055_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (720kB)

Abstract

In this research, the author explains the strategy for developing the tourist attraction of Pandan Beach, Carita District, Pandeglang Regency, Banten. Based on the results of the researcher's observations through observations and interviews, it can be concluded that the development carried out in managing the Carita Beach tourist area is very diverse, starting from integrating the community and also the government, then the integration between natural resources and human resources. In this research, qualitative research methods are used using the strategic theory of developing tourist attractions in the Pandan Beach area, Carita subdistrict, Pandeglang district. Where this integration is harmony between the community and the authorities and also with the natural resources they have, after that there is integration. , which is intended to balance the rules and needs of visitors with the norms and culture that apply in the community. It can also be concluded that in this integration, many facilities were finally built around the tourist area, then Pandan Carita beach tourism developed well, marked by the large number of visitors coming. Apart from that, with the facilities being built, more and more people will experience positive impacts, starting from being invited to work together to being empowered so that they can also develop and take advantage of existing opportunities.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorDarmawan, Dadan201702012114
Thesis advisorSiregar, Herliana201508312062
Additional Information: Dalam penelitian ini penulis menjelaskan tentang bagaimana strategi pengembangan daya Tarik wisata pantai pandan kecamatan carita kabupaten pandeglang banten Berdasarkan hasil pengamatan peneliti melalui observasi dan wawancara dapat disimpulkan bahwa pengembangan yang dilakukan dalam mengelola kawasan wisata pantai carita itu sangatlah bergagam, mulai dari melakukan keterpaduan antara masyarakat dan juga pemerintah, lalu keterpaduan antara sumber daya alam dan sumber daya manusianya. Dalam penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan menggunakan teori strategi pengembangan daya tari wisata di wilayah Kawasan pantai pandan Kecmatan Carita kabupaten Pandeglang Dimana keterpaduan ini adalah keselarasan antara masyarakat dengan pihak-pihak berwenang dan juga dengam sumber daya alam yang mereka miliki, setelah itu terdapat integrasi, yang mana dimaksud untuk menyeimbangkan antara aturan serta kebutuhan pengunjung dengan norma dan budaya yang berlaku dimasyakat. Dapat disimpulkan juga bahwa dalam pengintegrasian ini akhirnya banyak fasilitas yang dibangun disekitar kawasan wisata, lalu berkembangnya dengan baik pariwisata pantai pandan carita ini dengan ditandainya banyaknya pengunjung yang datang. Selain itu juga dengan adanya fasilitas yang dibangun maka semakin banyak masyarakat yang mendapatkan dampak positifnya, mulai dari mereka diajak bekerja sama hingga diberdayakan agar mereka dapat bekermbang juga dan dapat memanfaatkan peluang yang ada.
Uncontrolled Keywords: Community Empowerment, Development Strategy. Pemberdayaan Masyarakat, Strategi Pengembangan
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86205-Jurusan Pendidikan Nonformal
Depositing User: Mr Adhitiya Algifari
Date Deposited: 13 Feb 2024 11:23
Last Modified: 13 Feb 2024 11:23
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/33017

Actions (login required)

View Item View Item