Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Hubungan Pola Asuh Orangtua Otoriter Dengan Perencanaan Karir (Studi Korelasi Pada Siswa Kelas XI Jurusan Teknik Sepeda Motor Di SMK Negeri 1 Kabupaten Tangerang Tahun Ajaran 2023/2024)

Choirunnisa, Choirunnisa (2024) Hubungan Pola Asuh Orangtua Otoriter Dengan Perencanaan Karir (Studi Korelasi Pada Siswa Kelas XI Jurusan Teknik Sepeda Motor Di SMK Negeri 1 Kabupaten Tangerang Tahun Ajaran 2023/2024). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Choirunnisa_2285190007_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (694kB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (189kB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (314kB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (515kB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (46kB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_Reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (194kB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text
Choirunnisa_2285190007_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

This research aims to determine the relationship between authoritarian parenting styles and career planning in class XI students majoring in Motorcycle Engineering at SMK Negeri 1 Kabupaten Tangerang. This research uses quantitative correlational methods. The sampling technique used a total sampling technique with a sample size of 72 class XI students majoring in Motorcycle Engineering at SMKN 1 Kabupaten Tangerang for the 2023/2024 academic year. The results of the research show that there is a negative relationship between the authoritarian parenting style applied by parents and students' career planning. This can be seen from the product moment correlation test value for the two variables of r = -0.709 with a significance value of 0.000 (p < 0.05) and a strong correlation level. The determination value (R Square) is 0.503, this shows that authoritarian parenting (X) contributes 50.3% to career planning (Y) while the remaining 49.7% is influenced by other factors not examined in this research.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMuhibah, Siti197705172005012003
Thesis advisorYunika Khairun, Deasy198812072018032002
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara pola asuh orangtua otoriter dengan perencanaan karir pada siswa kelas XI Jurusan Teknik Sepeda Motor di SMK Negeri 1 Kabupaten Tangerang. Penelitian ini menggunakan meode kuantitatif korelasional. Teknik pengambilan sampel menggunakan teknik sampling total dengan jumlah sampel sebanyak 72 siswa kelas XI Jurusan Teknik Sepeda Motor di SMKN 1 Kabupaten Tangerang tahun ajaran 2023/2024. Hasil pada penelitian menunjukkan adanya hubungan yang negatif antara pola asuh otoriter yang diterapkan orang tua dengan perencanaan karir pada siswa. Hal tersebut dapat dilihat dari perolehan nilai uji korelasi Product moment kedua variabel sebesar r = -0,709 dengan nilai signifikansi 0,000 (p < 0,05) dan termasuk tingkat korelasi kuat. Nilai detereminasi (R Square) sebesar 0,503 hal ini menunjukkan bahwa pola asuh orangtua otoriter (X) berkontribusi sebesar 50,3% terhadap perencanaan karir (Y) sedangkan sisanya sebesar 49,7% dipengaruhi faktor lain yang tidak diteliti pada penelitian ini.
Uncontrolled Keywords: Parenting Style, Authoritarian, Career Planning Pola Asuh, Otoriter, Perencanaan Karir
Subjects: F History United States, Canada, Latin America > Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86201-Jurusan Bimbingan dan Konseling
Depositing User: Choirunnisa Choirunnisa
Date Deposited: 02 Feb 2024 15:24
Last Modified: 05 Feb 2024 09:57
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/32815

Actions (login required)

View Item View Item