Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN AKTIVITAS BELAJAR DENGAN KEMAMPUAN KOGNITIF SISWA PADA SUBKONSEP STRUKTUR JARINGAN TUMBUHAN MELALUI PEMBELAJARAN DENGAN MODEL GROUP INVESTIGATION (Penelitian ini di SMP PGRI 400 Tangerang Kelas VIII Semester I)

Magelina Kartiko, Putri (2015) HUBUNGAN AKTIVITAS BELAJAR DENGAN KEMAMPUAN KOGNITIF SISWA PADA SUBKONSEP STRUKTUR JARINGAN TUMBUHAN MELALUI PEMBELAJARAN DENGAN MODEL GROUP INVESTIGATION (Penelitian ini di SMP PGRI 400 Tangerang Kelas VIII Semester I). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
HUBUNGAN AKTIVITAS BELAJAR DENGAN KEMAMPUAN KOGNITIF SISWA PADA SUBKONSEP STRUKTUR JARINGAN TUMBUHAN MELALUI PEMBELAJARA~1.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (4MB)

Abstract

This study aims to determine student learning outcomes through learning with group investigation model of the plant network structure subconcepts class VIII SMP PGRI 400 Tangerang . The method used in this research is descriptive using objective test questions , questionnaires and observation sheet as an instrument . The research was conducted in SMP PGRI 400 Tangerang VIII class first semester of the school year 2014/2015 . The sample used in this study were students of class VIII E. sampling technique used in this research is purposive sampling . According to the research results of the correlation analysis , explaining the value of a coefficient of 0.423 means that there is a fairly strong relationship between learning activities with students' cognitive abilities . Based on the value of the coefficient of determination , student learning activities contributed 20.4 % to the cognitive abilities of students in SMP PGRI 400 Tangerang , while 79.6 % are influenced by other factors . Keywords : Results of learning , group investigation and structure of plant tissue

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMurni, Dewi197808212005012001
Thesis advisorDwi Lestari, Ling197704172008122001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hasil belajar siswa melalui pembelajaran dengan model group investigation pada subkonsep struktur Jaringan tumbuhan kelas VIII SMP PGRI 400 Tangerang. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah deskriptif dengan menggunakan soal tes objektif, angket dan lembar observasi sebagai instrumen. Penelitian ini dilaksanakan di SMP PGRI 400 Tangerang kelas VIII semester I tahun ajaran 2014/2015. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah siswa kelas VIII E. Teknik pengambilan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah simple random sampling. Berdasarkan hasil penelitian yang Hasil analisis korelasi, menjelaskan nilai koefisien sebesar 0,423 artinya terdapat hubungan yang cukup kuat antara aktivitas belajar dengan kemampuan kognitif siswa. Berdasarkan nilai koefisien determinasinya, aktivitas belajar siswa memberi kontribusi sebesar 20,4% terhadap kemampuan kognitif siswa di SMP PGRI 400 Tangerang, sedangkan 79,6% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain. Kata kunci : Hasil belajar, group investigation dan struktur jaringan tumbuhan
Uncontrolled Keywords: Kata kunci : Hasil belajar, group investigation dan struktur jaringan tumbuhan Keywords : Results of learning , group investigation and structure of plant tissue
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QH Natural history
Q Science > QH Natural history > QH301 Biology
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 25 Oct 2021 04:37
Last Modified: 25 Oct 2021 04:37
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3278

Actions (login required)

View Item View Item