Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HUBUNGAN AKTIVITAS BELAJAR DENGAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN STRATEGI GROUP TO GROUP EXCHANGE PADA SUB KONSEP PENCEMARAN LINGKUNGAN DI KELAS X SMA NEGERI 2 PANDEGLANG

Kherazmi, Risya (2014) HUBUNGAN AKTIVITAS BELAJAR DENGAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN STRATEGI GROUP TO GROUP EXCHANGE PADA SUB KONSEP PENCEMARAN LINGKUNGAN DI KELAS X SMA NEGERI 2 PANDEGLANG. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
HUBUNGAN AKTIVITAS BELAJAR DENGAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN STRATEGI GROUP TO GROUP EXCHANGE PADA SUB KONSEP PEN~1.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2014.

Download (7MB)

Abstract

This study aimed to determine the relationship between student’s learning activities with cognitive, affective and psychomotor using group to group exchange strategy at sub-concepts of environmental pollution. The method used in this research was descriptive correlation. The population in this research was all students of class X SMAN 2 Pandeglang academic year 2013/2014 and the sample in this research was used the student of X.9. The sample were selected by simple random sampling technique. Data were collected by observation sheets, questionnaires, learning sheets enforce ability, interviews and cognitive tests. Analysis of the results of hypothesis testing using pearson product moment at significant level α = 0.05 showed that correlation between student’s activity with cognitive there was fervent (0,658), correlation between learning activity with affective there was precisely fervent (0,495) and correlation student’s activity with psychomotor there was precisely fervent (0,403). Keywords: learning activity, cognitive, affective, psychomotor, strategy group to group exchange, environmental pollution.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSjaifuddin, Sjaifuddin196803012002121002
Thesis advisorRachmawati, Dian198412242009122005
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara aktivitas belajar dengan hasil belajar tipe kognitif, afektif dan psikomotorik menggunakan strategi group to group exchange pada sub konsep pencemaran lingkungan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif korelasional. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas X SMAN 2 Pandeglang tahun ajaran 2013/2014. Sampel penelitian ini adalah kelas X.9. Sampel terpilih dengan tehnik simple random sampling. Pengambilan data penelitian menggunakan lembar observasi, angket, lembar keterlaksanaan pembelajaran, wawancara dan tes kemampuan kognitif. Hasil Analisis uji hipotesis menggunakan pearson product moment pada taraf signifikasi α = 0,05 maka terdapat korelasi antara aktivitas belajar dengan kemampuan kognitif siswa yang bernilai 0,658 dengan kategori kuat. Terdapat korelasi antara aktivitas belajar dengan kemampuan afektif siswa yang bernilai 0,495 dengan kategori cukup kuat. Terdapat korelasi antara aktivitas belajar dengan kemampuan psikomotorik yang bernilai 0,403 dengan kategori cukup kuat. Kata kunci: Aktivitas belajar, kemampuan kognitif, kemampuan afektif, kemampuan psikomotorik, strategi group to group exchange, pencemaran lingkungan.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Aktivitas belajar, kemampuan kognitif, kemampuan afektif, kemampuan psikomotorik, strategi group to group exchange, pencemaran lingkungan. Keywords: learning activity, cognitive, affective, psychomotor, strategy group to group exchange, environmental pollution.
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QH Natural history
Q Science > QH Natural history > QH301 Biology
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 25 Oct 2021 04:37
Last Modified: 25 Oct 2021 04:37
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3274

Actions (login required)

View Item View Item