ROSIDA, IDA (2024) KOMUNIKASI PEMASARAN TERPADU PRODUK KECANTIKAN MS GLOW SKINCARE DALAM MEMASARKAN PRODUK CABANG SERANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_6662190031_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_6662190031_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_6662190031_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_662190031_02.pdf Restricted to Registered users only Download (585kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_662190031_03.pdf Restricted to Registered users only Download (343kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_662190031_04.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_662190031_05.pdf Restricted to Registered users only Download (187kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_6662190031_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (412kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IDA ROSIDA_6662190031_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
The modern marketing industry is becoming more complex, requiring companies to have a competitive advantage. Apart from that, the modern era is heading towards revolution 4.0, where knowledge and technology are developing rapidly and increasing human existence, especially in cosmetic marketing, therefore the importance of implementing marketing communication strategies in facing competition for cosmetic or skincare products is a special concern for everyone. its users. One of the skincare products that is popular among the public is MS Glow skincare. So from the explanation above, this research aims to determine the marketing communications carried out by MS Glow business actors in the Serang branch. The research method used is a descriptive method with a qualitative approach supported by a constructivist paradigm with an analysis unit business people and customers of MS Glow, Serang City. This research uses data collection techniques from 6 sources through observation, interviews and documentation. The data analysis techniques used are data reduction, data display, drawing conclusions. The research results show that there is a marketing communication strategy in business competition that always gets satisfactory results. Qualitative analysis shows that from the aspect of customer satisfaction, it still requires better sales consistency and updates on social media accounts, and holding lots of product promotions. Based on research results, the success of MS Glow's marketing is to continue to provide good and effective service, always provide the latest information via social media which can be Instagram, Whatsapp or Tiktok and must continue to create a distinctive brand for potential customers.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Industri pemasaran modern menjadi lebih kompleks, mengharuskan perusahaan untuk memiliki keunggulan kompetitif. Selain itu, era modern sudah menuju revolusi 4.0, di mana pengetahuan dan teknologi berkembang pesat dan meningkatkan eksistensi manusia, khususnya dalam pemasaran kosmetik, maka dari itu pentingnya menerapkan strategi komunikasi pemasaran dalam menghadapi persaingan terhadap produk kosmetik atau skincare yang menjadi sebuah perhatian khusus untuk setiap penggunanya. Salah satu produk skincare yang ramai di kalangan masyarakat adalah MS Glow skincare. Maka dari papran diatas, penelitian ini bertujuan untuk mengetahui komunikasi pemasaran yang dilakukan oleh pelaku usaha MS Glow cabang Serang. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan pendekatan kualitatif didukung oleh paradigma konstruktivisme dengan unit analisis pelaku bisnni dan pelanggan MS Glow kota serang. Penelitian ini menggunakan teknik pengumpulan data kepada 6 narasumber melalui observasi, wawancara, dan dokumentasi. Teknik analisis data yang digunakan yaitu reduksi data, display data, penarikan kesimpulan. Hasil penelitian menunjukan bahwa terdapat strategi komunikasi pemasaran pada persaingan bisnis selalu mendapatkan hasil yang memuaskan, analisis kualitatif menunjukan bahwa dari aspek kepuasan pelanggan, masih membutuhkan konsisensi penjualan yang lebih baik dan update di akun media sosialnya, dan adakan banyak promo produk. Berdasarkan hasil penelitian, keberhasilan pemasaran MS Glow yaitu agar tetap memberikan pelayanan yang baik serta efektif, selalu memberikan informasi terbaru melaluui media sosial yang dapat berupa Instagram, Whatsapp, atau Tiktok dan harus tetap menciptakan merek yang khas kepada calon pelanggan. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Integrated Marketing Communication, Promotion, MS Glow Skincare, Marketing of MS Glow Serang Branch. Komunikasi Pemasaran Terpadu, Promosi, MS Glow Skincare, Pemasaran MS Glow Cabang Serang. | |||||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Ida Rosida | |||||||||
Date Deposited: | 05 Feb 2024 15:12 | |||||||||
Last Modified: | 05 Feb 2024 15:12 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/32679 |
Actions (login required)
View Item |