Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HASIL BELAJAR SISWA KELAS XI MELALUI KEGIATAN PRAKTIKUM DENGAN MENGGUNAKAN MOCK UP PADA KONSEP SISTEM PEREDARAN DARAH

Kharunnisa, Kharunnisa (2015) HASIL BELAJAR SISWA KELAS XI MELALUI KEGIATAN PRAKTIKUM DENGAN MENGGUNAKAN MOCK UP PADA KONSEP SISTEM PEREDARAN DARAH. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
HASIL BELAJAR SISWA KELAS XI MELALUI KEGIATAN PRAKTIKUM DENGAN MENGGUNAKAN MOCK UP PADA KONSEP S2.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (8MB)

Abstract

The purpose of this research to find out the student learning outcome for eleventh grade through practical activity by using mock up in the concept of circulatory system. The method used in this research is descriptive method. The population in this research were all students of eleventh grade SMAN 17 Kabupaten Tangerang academic year 2014/2015. Sample in this research is a class IX MIA 1 which contains 34 students. The samples of this study were taken by simple random sampling. The technique used for data retrieval were test and non-test technique. Test technique conducted by using objective test to measure students’ cognitive skill and non-test technique conducted by using attitude questionnaire to measure students’ affective skill, and observation sheet to measure students’ psychomotor skill. The result of research showed the value of students’ cognitive skill was 71,9 with good category, the value of students’ affective skill was 81,6 with very good category and the value of students’ psychomotor skill was 79,97 with good category. Keywords: learning outcomes, mock up, circulation system

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorNulhakim, Lukman197904092007101001
Thesis advisorRomlah Noer Hodijah, Siti197906202006042016
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk untuk mengetahui hasil belajar siswa kelas XI melalui kegiatan praktikum dengan menggunakan mock up pada konsep sistem peredaran darah. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh siswa kelas IX SMAN 17 Kabupaten Tangerang tahun pelajaran 2014/2015. Sampel penelitian ini yaitu kelas IX MIA 1 yang berjumlah 34 siswa. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini adalah simple random sampling. Teknik yang digunakan untuk pengumpulan data ada dua jenis, yaitu teknik tes dan non tes. Teknik tes menggunakan tes objektif untuk mengukur kemampuan kognitif siswa. Teknik non tes menggunakan kuesioner untuk mengukur kemampuan afektif siswa dan lembar observasi untuk mengukur kemampuan psikomotorik siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kemampuan kognitif siswa memiliki nilai rata-rata sebesar 71,9 dengan kategori baik, kemampuan afektif siswa memiliki nilai rata- rata sebesar 81,6 dengan kategori sangat baik, dan kemampuan psikomotorik siswa memiliki nilai rata-rata sebesar 79,97 dengan kategori baik. Kata kunci: hasil belajar, mock up, sistem peredaran darah
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: hasil belajar, mock up, sistem peredaran darah Keywords: learning outcomes, mock up, circulation system
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > QH Natural history
Q Science > QH Natural history > QH301 Biology
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 25 Oct 2021 04:38
Last Modified: 25 Oct 2021 04:38
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/3205

Actions (login required)

View Item View Item