Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGUKURAN DAMPAK PSIKOLOGIS MAHASISWA TEKNIK INDUSTRI DALAM MELAKSANAKAN UJIAN DI ERA NEW NORMAL DENGAN METODE NASA-TLX DAN SOFI

ALVIZAR, REZI (2024) PENGUKURAN DAMPAK PSIKOLOGIS MAHASISWA TEKNIK INDUSTRI DALAM MELAKSANAKAN UJIAN DI ERA NEW NORMAL DENGAN METODE NASA-TLX DAN SOFI. S1 thesis, Fakultas Teknik Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (370kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (363kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_04.pdf

Download (907kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (223kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_06.pdf
Restricted to Registered users only

Download (188kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (438kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Rezi Alvizar_3333190079_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (25MB)

Abstract

Hybrid Learning is an educational system designed as an adaptation to the impacts of the Covid-19 pandemic. Hybrid learning, a combination of traditional and technology-driven approaches, incorporates Information and Communication Technology with an Internet of Things (IoT) foundation. Industrial Engineering students have experienced a shift in focus, evident in a decline in their academic performance under the hybrid learning system. This research aims to measure the levels of mental workload and fatigue experienced by students during offline and online exams, utilizing the National Aeronautic Space Task Load Index and the Swedish Occupational Fatigue Inventory. The study reveals average mental workload values during offline and online exams to be 67.263 and 61.782, respectively, with fatigue levels averaging 2.308 and 1.887. Simultaneous F-test results on mental workload's impact on work fatigue show no significant influence, and the conclusion drawn from partial T-tests indicates no significant influence of mental workload on work fatigue.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorUMYATI, ANI0026037708
Thesis advisorLADY, LOVELY0017017108
Additional Information: Hybrid Learning adalah rancangan sistem pendidikan sebagai bentuk adaptasi akibat dampak dari pandemi Covid-19. Hybrid learning yang merupakan pembelajaran kombinasi dengan melibatkan teknologi informasi dan komunikasi dengan basis Internet of Things (IoT). Terjadinya pemecahan fokus dialami oleh mahasiswa Teknik Industri ditandai dengan adanya penurunan indeks prestasi mahasiswa dari adanya sistem pendidikan hybrid learning. Penelitian ini bertujuan untuk mengukur tingkat beban mental dan tingkat kelelahan mahasiswa saat melaksanakan ujian secara offline dan online. Metode yang digunakan dalam penelitian ini yaitu National Aeronautic Space Task Load Index dan Swedish Occupational Fatigue Inventory. Hasil penelitian menunjukan nilai rata – rata beban kerja mental yang didapat pada pelaksanaan offline dan online sebesar 67,263 dan 61,782. Tingkat kelelahan pada pelaksanaan offline dan online mendapatkan nilai rata – rata 2,308 dan 1,887. Hasil uji F Simultan pada beban kerja mental terhadap kelelahan kerja yaitu tidak adanya pengaruh signifikan beban kerja mental terhadap kelelahan kerja. Kesimpulan yang didapatkan melalui uji T parsial pada beban kerja mental terhadap kelelahan kerja yaitu tidak adanya pengaruh beban kerja mental terhadap kelelahan kerja.
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: 03-Fakultas Teknik
03-Fakultas Teknik > 26201-Jurusan Teknik Industri
Depositing User: Mr Rezi Alvizar
Date Deposited: 10 Jan 2024 16:50
Last Modified: 10 Jan 2024 16:50
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/32027

Actions (login required)

View Item View Item