Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

KINERJA PEJABAT PENGELOLA INFORMASI DAN DOKUMENTASI (PPID) DALAM PELAYANAN INFORMASI PUBLIK DI KPU KOTA CILEGON

FITRIANI, FINA (2022) KINERJA PEJABAT PENGELOLA INFORMASI DAN DOKUMENTASI (PPID) DALAM PELAYANAN INFORMASI PUBLIK DI KPU KOTA CILEGON. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (654kB)
[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (217kB)
[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (236kB)
[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (409kB)
[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (64kB)
[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (14kB)
[img] Text
Fina Fitriani_6670150004_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (748kB)

Abstract

KPU Cilegon city is the spearhead of the implementation of the general election, so that the KPU is required to be able to provide public information properly. Unfortunately, the Information and Documentation Management Officer (PPID) KPU of the Cilegon city as the executor of duties and functions in providing information to the public still has problems such as the PPID officer being less responsive in providing public information, the information provided by the officer is inaccurate and invalid, and officers lack the ability to serve applicants and provide, store, and document information. This study aims to determine and analyze the performance of PPID in providing public information services at KPU of Cilegon city. This study uses descriptive quantitative methods and applicants for public information at KPU Cilegon are the population in this study. The sample of this study was taken using a saturated sampling technique method, namely as many as 35 applicants for public information in 2020. This research data was collected by distributing questionnaires, observations, interviews and documentation studies. The results of this study found that the PPID's performance in providing public information services at KPU of Cilegon City went well, although not optimally. There are several things that must be enhaced to improve the performance of PPID in providing public information services at KPU Cilegon including improving the quality of human resources, coordinating work between PPID assistants and their officers, clarity of division of work and work system.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorWIDYASTUTI, YENI197602102005012003
Thesis advisorNURROHMAN, BAYU199001312019031018
Additional Information: KPU kota Cilegon merupakan ujung tombak pelaksanaan pemilihan umum, sehingga KPU dituntut untuk dapat menyediakan informasi publik dengan baik. Sayangnya, pejabat pengelola informasi dan dokumentasi (PPID) KPU Kota Cilegon sebagai pelaksana tugas dan fungsi dalam menyedikan informasi kepada publik kepada masyarakat masih memiliki permasalahan seperti petugas PPID kurang responsif dalam memberikan informasi kepada masyarakat, informasi yang diberikan petugas tidak akurat dan tidak valid, dan petugas kurang memiliki kemampuan dalam melayani pemohon dan menyediakan, menyimpan, dan mendokumentasikan informasi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis kinerja pejabat pengelola informasi dan dokumentasi (PPID) dalam memberikan pelayanan informasi publik di KPU kota Cilegon. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif deskriptif dan pemohon informasi publik di KPU kota Cilegon menjadi populasi dalam penelitian ini. Sampel penelitian ini diambil dengan menggunakan teknik pengambilan sampel jenuh, dimana sebanyak 35 orang pemohon informasi publik pada tahun 2020. Data penelitian ini dikumpulkan dengan melakukan penyebaran kuesioner, observasi, wawancara dan studi dokumentasi. Hasil penelitian ini menemukan bahwa kinerja PPID dalam memberikan pelayanan informasi publik di KPU kota Cilegon berjalan dengan baik meskipun belum optimal. Terdapat beberapa hal yang harus diperbaiki untuk meningkatkan kinerja PPID dalam memberikan pelayanan informasi publik di KPU kota Cilegon meliputi peningkatan kualitas SDM, koordinasi kerja antara PPID pembantu dengan petugasnya, kejelasan pembagian kerja dan sistem kerja.
Uncontrolled Keywords: Performance, Public service, PPID, General Election Commissions Kinerja, Pelayanan Publik, PPID, Komisi Pemilihan Umum
Subjects: J Political Science > JA Political science (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 65201-Program Studi Ilmu Pemerintahan
Depositing User: Fina Fina Fitriani
Date Deposited: 24 Nov 2023 14:10
Last Modified: 28 Nov 2023 09:28
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/31067

Actions (login required)

View Item View Item