Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN METODE DEMONSTRASI UNTUK MENINGKATKAN MINAT SISWA DALAM PEMBELAJARAN PEMERANAN PADA MATA PELAJARAN TEATER DI SMAN 1 CINANGKA

AL FAYED, BOBBY (2023) PENERAPAN METODE DEMONSTRASI UNTUK MENINGKATKAN MINAT SISWA DALAM PEMBELAJARAN PEMERANAN PADA MATA PELAJARAN TEATER DI SMAN 1 CINANGKA. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (SKRIPSI)
2289170022_Bobby_FullText.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
2289170022_Bobby_01pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (910kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Bobby_2289170022_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (149kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Bobby_2289170022_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (239kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Bobby_2289170022_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (929kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Bobby_2289170022_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (94kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Bobby_2289170022_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (346kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Bobby_2289170022_Reff.pdf
Restricted to Registered users only

Download (88kB)

Abstract

ABSTRACT The purpose of this study was to find out and study the Application of the Demonstration Method to Increase Student Interest in Role-playing Learning as a learning medium in theater subjects at SMAN 1 Cinangka. This study used the Classroom Action Research (CAR) method. The research data was obtained through action data sources for class X MIPA 2 students at SMAN 1 Cinangka. Data collection techniques were carried out by means of field studies, interviews, documentation and questionnaires collectively, the data that had been obtained was described and analyzed regarding the application of demonstration methods to increase students' interest in role-playing learning. This research is limited to the process of applying the demonstration method in role-playing learning and students' interest in learning. The researcher's interest in conducting a study of demonstration methods in acting learning has a background of low student interest in learning about theater acting, which is caused by a lack of suitability of the learning methods used by educators, and hopes to motivate other researchers to continue the research the author wrote. already done. Keywords: demonstration method, classroom action research (PTK), role play, learning.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorMustika Roekmana, Giri0022127805
Thesis advisorDwi Septiyan, Dadang0023099103
Additional Information: ABSTRAK Tujuan penelitian ini untuk mengetahui dan mengkaji tentang Penerapan Metode Demonstrasi Untuk Meningkatkan Minat Siswa Dalam Pembelajaran Pemeranan sebagai media pembelajaran pada mata pelajaran teater di SMAN 1 Cinangka. Penelitian ini menggunakan metode Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Data penelitian ini diperoleh melalui sumber data tindakan siswa kelas X MIPA 2 di SMAN 1 Cinangka. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan cara Studi lapangan, wawancara, dokumentasi dan angket secara kolektif, data yang sudah didapatkan dideskripsikan dan dianalisis tentang penerapan metode demonstrasi untuk meningkatkan minat siswa dalam pembelajaran pemeranan. Penelitian ini dibatasi pada proses penerapan metode demonstrasi dalam pembelajaran pemeranan dan minat siswa dalam pembelajaran. Ketertarikan peneliti melakukan kajian terhadap metode demonstrasi pada pembelajaran pemeranan ini berlatar belakang rendahnya minat siswa dalam belajar tentang pemeranan teater, yang disebabkan oleh kurangnya kesesuaian metode pembelajaran yang digunakan oleh pendidik, dan berharap dapat memotivasi juga pada peneliti-peneliti yang lain untuk melanjutkan penelitian yang penulis sudah lakukan. Kata kunci: metode demonstrasi, penelitian tindakan kelas (PTK), pemeranan, pembelajaran.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: metode demonstrasi, penelitian tindakan kelas (PTK), pemeranan, pembelajaran. Keywords: demonstration method, classroom action research (PTK), role play, learning.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LT Textbooks
N Fine Arts > NE Print media
N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88209-Jurusan Pendidikan Seni dan Pertunjukan
Depositing User: Mr Bobby Bobby Al Fayed
Date Deposited: 09 Nov 2023 08:42
Last Modified: 09 Nov 2023 08:42
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/30856

Actions (login required)

View Item View Item