Tria Puspita, Adjeng (2023) PENGARUH MINI HOME EDUCATION TERHADAP RASA INGIN TAHU ANAK USIA 4-5 TAHUN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_full_teks[1].pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text
Cek_Turnitin[1].pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
|
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_01[1].pdf Restricted to Registered users only Download (470kB) |
|
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_02[1].pdf Restricted to Registered users only Download (352kB) |
|
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_03[1].pdf Restricted to Registered users only Download (550kB) |
|
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_04[1].pdf Restricted to Registered users only Download (266kB) |
|
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_05[1].pdf Restricted to Registered users only Download (295kB) |
|
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_ref[1].pdf Restricted to Registered users only Download (393kB) |
|
Text
ADJENG_TRIA_PUSPITA_2228160003_lampiran[1].pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
The purpose of this study was to clarify the role of parents in the cognitive development of early childhood curiosity in Margatani Village, Kuramatwatu District. The method of this study uses a type of quantitative research. The subjects of this article are families with 4-5 year old infants living in Margatani Village, Kramatwatu District. Based on the results of data processing and data analysis, it was concluded that parental roles had a significant impact on the curiosity of children aged 4–5 years. The correlation coefficient result has a value of 0.986, indicating a very strong effect. Parents use one method to develop their child's cognitive abilities regarding color. It's the use of color puzzles. This activity is believed to have the effect of enhancing children's cognitive development and enhancing their curiosity about colors.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui bagaimana peran pola asuh orang tua dalam perkembangan kognitif rasa ingin tahu pada anak usia dini di desa margatani kecamatan kramatwatu. Adapun metode dalam penelitian ini menggunakan jenis penelitian kuantitatif. Subjek penelitian pada artikel ini adalah keluarga dengan memiliki anak usia dini usia 4-5 tahun serta berdomisili di desa margatani kecamatan kramatwatu. Berdasarkan pada hasil pengolahan data dan analisis data, maka didapatkan hasil penelitian disimpulkan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan antara peran orangtua terhadap rasa ingin tahu anak usia 4-5 tahun. Dapat dilihat dari hasil koefisien kolerasi menunjukan angka 0,986 yang berarti berpengaruh sangat kuat. Dalam mengembangkan kognitif anak mengenai warna orangtua menggunakan 1 metode yaitu menggunakan puzzle warna melalui kegiatan ini perkembangan kognitif rasa ingin tahu anak mengenai warna meningkat dan dinilai sudah efektif. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | education, cognitive development, children's curiosity pola asuh orangtua, perkembangan kognitif, rasa ingin tahu anak | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Guru PAUD 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Adjeng Adjeng Tria Puspita | |||||||||
Date Deposited: | 23 Oct 2023 09:33 | |||||||||
Last Modified: | 23 Oct 2023 09:33 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/30364 |
Actions (login required)
View Item |