AGNIYA NUGRAHA, IRGI (2023) STRATEGI PEMASARAN HEWAN AQIQAH BERBASIS DIGITAL MARKETING PADA ERA NEW NORMAL (Suatu Kasus Pada Hunaa Aqiqah Kota Serang Banten). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_FullText.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_01.pdf Restricted to Registered users only Download (580kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_02.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_03.pdf Restricted to Registered users only Download (167kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_04.pdf Restricted to Registered users only Download (179kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_05.pdf Restricted to Registered users only Download (115kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (955kB) |
|
Text (SKRIPSI)
IRGI AGNIYA NUGRAHA_4441190145_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (172kB) |
Abstract
Hunaa aqiqah is a livestock farming-based business, primarily focused on aqiqah services, and located in Serang City, Banten. Aqiqah originates from the Arabic term 'al-aqiqah,' which means the hair that grows on a baby's head from the time they are in the womb until birth. Digital marketing is a term used for marketing goods and services that are structured and interactive, utilizing digital-based technology media. The objective of this research is to identify the company's internal and external environment and create alternative marketing strategies for Hunaa aqiqah. The research method employed in this study is a qualitative descriptive approach using a case study approach. Data analysis is conducted using SWOT analysis tools, including the IFE matrix and EFE matrix, IE matrix, and SWOT matrix, to identify the company's strengths, weaknesses, opportunities, and threats. The results of the IE matrix analysis indicate that Hunaa aqiqah is currently in the "Hold and Maintain" stage. Additionally, the results from the SWOT matrix yield six alternative strategies that can be implemented by Hunaa aqiqah.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Hunaa aqiqah adalah bisnis berbasis peternakan yang berfokus pada layanan aqiqah dan berlokasi di Kota Serang, Banten. Aqiqah berasal dari bahasa Arab 'al-aqiqah', yang berarti rambut yang tumbuh di kepala bayi sejak dalam kandungan hingga lahir. Pemasaran digital adalah istilah yang digunakan untuk memasarkan barang dan jasa yang bersifat terstruktur dan interaktif dengan memanfaatkan media teknologi berbasis digital. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi lingkungan internal dan eksternal perusahaan serta membuat alternatif strategi pemasaran untuk Hunaa aqiqah. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Analisis data dilakukan dengan menggunakan alat analisis SWOT, antara lain matriks IFE dan matriks EFE, matriks IE, dan matriks SWOT, untuk mengidentifikasi kekuatan, kelemahan, peluang, dan ancaman perusahaan. Hasil dari analisis matriks IE menunjukkan bahwa Hunaa aqiqah saat ini berada pada tahap "Hold and Maintain". Selain itu, hasil dari matriks SWOT menghasilkan enam alternatif strategi yang dapat diimplementasikan oleh Hunaa Aqiqah. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Hunaa Aqiqah, Digital Marketing, SWOT Analysis Hunaa Aqiqah, Pemasaran Digital, Analisis SWOT | |||||||||
Subjects: | S Agriculture > S Agriculture (General) | |||||||||
Divisions: | 04-Fakultas Pertanian 04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis |
|||||||||
Depositing User: | irgi irgi irgi agniya nugraha | |||||||||
Date Deposited: | 17 Oct 2023 15:34 | |||||||||
Last Modified: | 23 Oct 2023 11:05 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/30195 |
Actions (login required)
View Item |