LATIFADINAR, ANNISA (2023) MARKETING GERAKAN DONASI DI MEDIA DIGITAL PADA GENERASI MILENIAL (STUDI KASUS PADA harapandhuafa.org). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_05.pdf Restricted to Registered users only Download (20kB) |
|
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_03.pdf Restricted to Registered users only Download (177kB) |
|
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_02.pdf Restricted to Registered users only Download (233kB) |
|
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (197kB) |
|
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
|
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_01.pdf Restricted to Registered users only Download (950kB) |
|
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_04.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text
Annisa Latifadinar_6662160072_FullText.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Annisa Latifadinar_6662160072_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (19MB) |
Abstract
Technological advances are currently developing very rapidly. The majority of users are the millennial generation. The presence of new media provides a great opportunity for donors, especially the millennial generation, to make donations online. Digital donations can certainly make it easier for users to carry out transactions anywhere and anytime. In this case, LAZ Harapan Dhuafa uses the hopeddhuafa.org crowdfunding platform for digital fundraising. Through this platform, LAZ Harapan Dhuafa is able to provide information quickly regarding what programs are currently underway to raise funds to the public. The aim of this research is to find out what marketing content is and how to promote jasadhuafa.org through digital media. This research uses Morissan's Integrated Marketing Communication (IMC) concept using a qualitative approach and case study method. Data collection techniques in this research were carried out by means of observation, interviews and documentation. The results of this research are the marketing content used by LAZ Harapan Dhuafa including: 1) Information content; 2) Educational content; and 3) Persuasive content. Then, LAZ Harapan Dhuafa has several ways to promote the Harapandhuafa.org platform to the public via digital media, including: 1) Using inspiring stories; 2) Provide clear and transparent information; 3) Using the right media; 4) Be authentic; and 5) Using creative marketing strategies.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Kemajuan teknologi saat ini berkembang sangat pesat. Mayoritas penggunanya merupakan generasi milenial. Hadirnya media baru (new media) memberikan kesempatan yang besar kepada para donatur terutama generasi milenial untuk melakukan donasi secara online. Donasi digital tentu dapat memudahkan pengguna untuk melakukan transaksi dimana pun dan kapan pun. Dalam hal ini, LAZ Harapan Dhuafa menggunakan platform crowdfunding harapandhuafa.org untuk penggalangan dana digital. Melalui platform ini, LAZ Harapan Dhuafa mampu memberikan informasi dengan cepat terkait program-program apa saja yang sedang berlangsung untuk penggalangan dana kepada khalayak. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apa saja konten marketing dan bagaimana cara mempromosikan harapandhuafa.org melalui media digital. Penelitian ini menggunakan konsep Integrated Marketing Communication (IMC) milik Morissan dengan menggunakan pendekatan kualitatif dan metode studi kasus. Untuk teknik pengumpulan data pada penelitian ini dilakukan dengan cara observasi, wawancara dan dokumentasi. Hasil dari penelitian ini adalah konten marketing yang digunakan LAZ Harapan Dhuafa diantaranya: 1) Konten informasi; 2) Konten edukasi; dan 3) Konten persuasi. Kemudian, LAZ Harapan Dhuafa memiliki beberapa cara untuk mempromosikan platform harapandhuafa.org kepada khalayak melalui media digital, diantanya: 1) Menggunakan cerita yang menginspirasi; 2) Memberikan informasi yang jelas dan transparan; 3) Menggunakan media yang tepat; 4) Menjadi autentik; dan 5) Menggunakan strategi pemasaran yang kreatif. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Digital media, Digital Marketing, Integrated Marketing Communication, Marketing Communication, Crowdfunding Platform Media digital, Digital Marketing, Integrated Marketing Communication, Marketing Communication, Platform Crowdfunding | |||||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Annisa Nisa Latifadinar | |||||||||
Date Deposited: | 09 Oct 2023 11:04 | |||||||||
Last Modified: | 09 Oct 2023 11:04 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/30153 |
Actions (login required)
View Item |