Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Pengaruh Kualitas Produk dan Variasi Produk terhadap Keputusan Pembelian dengan Word Of Mouth sebagai Variabel Intervening (Studi pada Kartu 3 (tri) di jurusan Manajemen Universitas Sultan Ageng Tirtayasa)

Firman, Firman (2023) Pengaruh Kualitas Produk dan Variasi Produk terhadap Keputusan Pembelian dengan Word Of Mouth sebagai Variabel Intervening (Studi pada Kartu 3 (tri) di jurusan Manajemen Universitas Sultan Ageng Tirtayasa). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
FIRMAN_5551160032_FULL TEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text
COVER_BAB1_REFERENSI.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
FIRMAN_5551160032_BAB2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (558kB)
[img] Text
FIRMAN_5551160032_BAB3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (351kB)
[img] Text
FIRMAN_5551160032_BAB4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (585kB)
[img] Text
FIRMAN_5551160032_BAB5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (294kB)
[img] Text
FIRMAN_5551160032_REFF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (393kB)
[img] Text
FIRMAN_5551160032_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (972kB)

Abstract

This study aims to determine the effect of product quality and product variety on purchasing decision with word of mouth as an intervening variable. Study on Card 3 (Tri) at the Management Department of Sultan Ageng Tirtayasa University Research connected using scientific research methods cannot be separated from data collection which is then processed into a research decision. The collection of data to be processed must have a degree of objektif. Research cannot be said to be scientific if the data obtained is subjektif and enable to provide space for public debate in an effort to increase the objectivity of the data obtained. The sample in this study were consumers using 3 (Tri) cards who were students at Sultan Ageng Tirtayasa University major in management. Researchers used a random sampling technique. Random sampling is a type of probability sampling where everyone in the entire target population has an equal chance of being selected. The results of this study indicate that product quality has no positive and significant effect on purchasing decision. Product quality has a positive and significant effect on word of mouth. Variable product variation has an influence and is significant on purchasing decision. Product variation has no positive and significant effect on word of mouth. Word of mouth variable Intervening in purchasing decision.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorRahmat Taufik, Edi196412122000121001
Thesis advisorLuthfi, Luthfi196711032005011001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kualitas produk dan variasi produk terhadap keputusan pembelian dengan word of mouth sebagai variabel intervening. Studi Pada Kartu 3 (Tri) Di Jurusan Manajemen Universitas Sultan Ageng Tirtayasa Penelitian yang dilakukan menggunakan metode penelitian yang berdasar pada keilmiahan tidak lepas dari pengumpulan data yang kemudian diolah menjadi sebuah hasil keputusan penelitian. Pengumpulan data yang akan diolah adalah harus memiliki drajat objektivitas. Penelitian tidak dapat dikatakan ilmiah apabila dalam memperoleh data tersebut bersifat subjektifitas dan tidak mampu memberikan ruang terhadap perdebatan umum dalam upaya meningkatkan objektifitas data yang diperoleh. Sampel dalam penelitian ini adalah konsumen pengguna kartu 3 (Tri) yang merupakan mahasiswa Universitas Sultan Ageng Tirtayasa jurusan manajemen. Peneliti menggunakan teknik random sampling. Random sampling adalah jenis pengambilan sampel probabilitas di mana setiap orang di seluruh populasi target memiliki kesempatan yang sama untuk dipilih. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa kualitas produk tidak berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap word of mouth. Variabel variasi produk berpengaruh dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Variasi produk tidak berpengaruh positif dan signifikan terhadap word of mouth. Variabel word of mouth mengintervensi keputusan pembelian.
Uncontrolled Keywords: product quality, product variety, purchasing decision, word of mouth. Kualitas Produk, Variasi Produk, Keputusan Pembelian, Word of Mouth
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61201-Program Sarjana Manajemen
Depositing User: Mr. Firman Firman
Date Deposited: 09 Oct 2023 11:43
Last Modified: 09 Oct 2023 11:43
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/29893

Actions (login required)

View Item View Item