Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE PERCEPTIONS OF STUDENTS AND TEACHER CHALLENGES IN UTILIZING “Kejar.id” DURING COVID-19 PANDEMIC (A Case Study at Twelfth Grade SMK Yasbah Carenang)

PARMANA, ASEP EKA (2023) THE PERCEPTIONS OF STUDENTS AND TEACHER CHALLENGES IN UTILIZING “Kejar.id” DURING COVID-19 PANDEMIC (A Case Study at Twelfth Grade SMK Yasbah Carenang). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Asep Eka Parmana_2223180076_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (CEK PLAGIARISME)
Asep Eka Parmana_2223180076_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (9MB)
[img] Text (BAB 1)
Asep Eka Parmana_2223180076_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (770kB)
[img] Text (BAB 2)
Asep Eka Parmana_2223180076_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (165kB)
[img] Text (BAB 3)
Asep Eka Parmana_2223180076_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (191kB)
[img] Text (BAB 4)
Asep Eka Parmana_2223180076_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (699kB)
[img] Text (BAB 5)
Asep Eka Parmana_2223180076_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (113kB)
[img] Text (Referensi)
Asep Eka Parmana_2223180076_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (180kB)
[img] Text (Lampiran)
Asep Eka Parmana_2223180076_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

The objective of this research is to find out the perceptions of students and challenges faced by a teacher when they used Kejar.id in SMK Yasbah Carenang during the Covid-19 pandemic. This paper utilizes the descriptive qualitative method with interviews, questionnaire, and documentation technique to collect the data. The data have collected from the twelfth-grade students and the English teacher which have learned using Kejar.id in English subject. The researcher himself is the instrument of this research to analyze the data from participants. The research findings showed that mostly students gave good perceptions about Kejar.id. The students said that the use of Kejar.id helped them in terms of student administration, checking learning progress, accessing virtual classes, the learning process and assessment, meanwhile, the problem experienced by students was the network. Furthermore, the results of interviews conducted with the teacher showed that there are four problems arose in using Kejar.id, namely teaching learning styles and culture challenges, pedagogical e-learning challenges, technological challenges, and time efficiency challenges. The results of this research indicated if students gave the positive perceptions in using Kejar.id also the teacher have faced several challange when using Kejar.id as learning managament system in English classroom

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorUtomo, Dhafid Wahyu198407122010121007
Thesis advisorFargianti, Yusti201409012037
Additional Information: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi siswa dan tantangan yang dihadapi oleh seorang guru ketika mereka menggunakan Kejar.id di SMK Yasbah Carenang selama pandemi Covid-19. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif dengan teknik wawancara, kuesioner, dan dokumentasi untuk mengumpulkan data. Data dikumpulkan dari siswa kelas dua belas dan guru bahasa Inggris yang telah belajar menggunakan Kejar.id dalam mata pelajaran bahasa Inggris. Peneliti sendiri merupakan instrumen penelitian ini untuk menganalisis data dari para partisipan. Temuan penelitian menunjukkan bahwa sebagian besar siswa memberikan persepsi yang baik tentang Kejar.id. Para siswa mengatakan bahwa penggunaan Kejar.id membantu mereka dalam hal administrasi siswa, mengecek kemajuan belajar, mengakses kelas virtual, proses pembelajaran dan penilaian, sementara itu, masalah yang dialami siswa adalah jaringan. Lebih lanjut, hasil wawancara yang dilakukan dengan guru menunjukkan bahwa ada empat masalah yang muncul dalam penggunaan Kejar.id, yaitu tantangan gaya dan budaya belajar mengajar, tantangan e-learning pedagogis, tantangan teknologi, dan tantangan efisiensi waktu. Hasil penelitian ini menunjukkan jika siswa memberikan persepsi yang positif dalam menggunakan Kejar.id dan guru juga menghadapi beberapa tantangan ketika menggunakan Kejar.id sebagai sistem manajemen pembelajaran di kelas bahasa Inggris.
Uncontrolled Keywords: Keywords: E-learning, Learning management system, Kejar.id
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Asep Eka Parmana
Date Deposited: 25 Sep 2023 15:19
Last Modified: 25 Sep 2023 15:19
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/29844

Actions (login required)

View Item View Item