SAJIDA, SYAFIRA (2023) MODEL INTEGRASI TEKNOLOGI SAMR DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA SECARA DARING DI SMP. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_01.pdf Restricted to Registered users only Download (377kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_02.pdf Restricted to Registered users only Download (251kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_03.pdf Restricted to Registered users only Download (148kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_04.pdf Restricted to Registered users only Download (312kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_05.pdf Restricted to Registered users only Download (73kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (935kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Syafira Sajida_2225180040_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (153kB) |
Abstract
Online learning has been implemented since the COVID-19 pandemic. One model of technological development that can be used in online learning is the SAMR model. However, the SAMR model is still rarely used and researched. With this in mind, the research conducted has a goal of describing and identifying mathematics learning online in junior high schools according to the SAMR technology integration model (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition). In a study conducted using a qualitative research type using a descriptive approach. The subject of his research used a mathematics teacher and a sample of students in grades VII, VIII and IX at SMPN 1 Rangkasbitung. Research subjects were selected by applying a purposive sampling technique. Instruments in this study used a questionnaire (questionnaire), observation and interviews. In the resulting research it was shown that SMPN 1 Rangkasbitung had implemented technology integration in the implementation of mathematics learning. Technology integration in online mathematics learning at SMPN 1 Rangkasbitung is known to have been carried out at all stages starting from the substitution, augmentation, modification and redefinition stages using dominant intensity, namely sometimes. This shows that the integration of technology in learning mathematics using the online method at SMPN 1 Rangkasbitung is in the category of transformation or change. However, at each of these stages it still requires various improvements with implementation that must be increased again.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Pembelajaran daring diberlakukan sejak adanya pandemic COVID-19. Salah satu model perkembangan teknologi yang dapat digunakan dalam pembelajaran secara daring adalah model SAMR. Namun, model SAMR masih jarang digunakan dan diteliti. Dengan hal tersebut dalam penelitian yang dilakukan mempunyai suatu tujuan guna mendeskripsikan serta mengidentifikasi pembelajaran matematika dengan cara daring di SMP sesuai model integrasi teknologi SAMR (Substitusi, Augmentasi, Modifikasi, Redefinisi). Dalam sebuah penelitian yang dilakukan menerapak jenis penelitian kualitatif menggunakan pendekatan deskriptif. Subjek pada penelitiannya menggunakan seorang guru matematika dan sampel siswa kelas VII, VIII dan IX di SMPN 1 Rangkasbitung. Subjek penelitian dipilih dengan menerapkan teknik purposive sampling. Instrumen pada penelitian ini digunakan angket (kuesioner), observasi dan wawancara. Dalam penelitian yang dihasilkan ditunjukkan mengenai SMPN 1 Rangkasbitung telah menerapkan integrasi teknologi pada pelaksanaan pembelajaran matematika. Integrasi teknologi pada pembelajaran matematika secara daring di SMPN 1 Rangkasbitung diketahui telah terlaksana pada semua tahap dimulai dari tahap substitusi, augmentasi, modifikasi dan redefinisi menggunakan intensitas dominan yaitu kadang-kadang. Dengan hal tersebut menunjukan bahwa integrasi teknologi dalam sebuah pembelajaran matematika menggunakan cara daring di SMPN 1 Rangkasbitung berada pada katergori transformasi atau perubahan. Namun, pada setiap tahap tersebut masih memerlukan berbagai perbaikan dengan penerapan yang harus ditingkatkan lagi. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Technology Integration, Math Learning, Online Learning, SAMR Model Integrasi Teknologi, Pembelajaran Matematika, Pembelajaran Daring, Model SAMR | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) Q Science > Q Science (General) Q Science > QA Mathematics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Syafira Sajida | |||||||||
Date Deposited: | 22 Sep 2023 09:05 | |||||||||
Last Modified: | 22 Sep 2023 09:05 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/29702 |
Actions (login required)
View Item |