SUHAETI, HETI (2023) IMPLEMENTASI MODEL PEMBELAJARAN BERDIFERENSIASI UNTUK PENGEMBANGAN KEMAMPUAN BERPIKIR KREATIF ANAK USIA DINI DI PAUD TERPADU NEGERI SENANGSARI. Master thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Heti Suhaeti_7772210030_02.pdf Restricted to Registered users only Download (472kB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_03.pdf Restricted to Registered users only Download (204kB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_04.pdf Restricted to Registered users only Download (369kB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_05.pdf Restricted to Registered users only Download (20kB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (247kB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_IMPLEMENTASI MODEL PEMBELAJARAN BERDIFERENSIASI UNTUK PENGEMBANGAN KEMAMPUAN BERPIKIR KREATIF.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) | Request a copy |
|
Text
Heti Suhaeti_7772210030_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
The learning model is one of the learning components that guides the activity steps. In applying the steps of the learning model there is an approach; strategies, methods, techniques used by teachers to support learning. Differentiated learning is how to create a student learning environment, define learning objectives, continuous assessment process so as to create an effective class. Creative thinking is a cognitive activity that can create solutions to solve a problem during learning activities. This research is a descriptive, qualitative research, with analysis of data display, data presentation, and data verification or conclusion drawing. The data collection technique is through observation and interviews. Int research includes curriculum formulation, planning, implementation, and evaluation. This study uses a qualitative descriptive method, namely research that describes and examines the real conditions of the research object based on authentic data so that it can fully describe the learning activities that exist in the Senangsari State Integrated PAUD. The results of this study indicate that the results of the int research indicate that the curriculum and learning planning documents have been well prepared. This can be seen in the implementation of learning and evaluation in accordance with the provisions. So that the learning activities at the Senangsari State Integrated PAUD can be achieved well for the development of creative thinking in children aged 5-6 years.
Item Type: | Thesis (Master) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Model pembelajaran merupakan salah satu komponen pembelajaran yang menjadi panduan dalam melakukan langkah-langkah kegiatan. Dalam mengaplikasikannya Langkah-langkah model pembelajaran terdapat pendekatan; strategi, metode, Teknik yang digunakan oleh guru untuk menunjang pembelajaran. Pembelajaran berdiferensiasi adalah bagaimana cara menciptakan lingkungan belajar murid, mendefinisikan tujuan pembelajaran, proses penilaian berkelanjutan sehingga tercipta kelas efektif. Berpikir kreatif merupakan kegiatan kognitif yang dapat meciptakan solusi untuk menyelesaikan suatu masalah pada saat kegiatan pembelajaran Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif, kualitatif, dengan analisis display data, penyajian data, dan verifikasi data atau penarikan kesimpulan. Adapun teknik pengumpulan data adalah melalui observasi dan wawancara. Penelitian ini meliputi perumusan kurikulum, perencanaan, pelaksanaan, dan evaluasi. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif yaitu penelitian yang menggambarkan sekaligus mengkaji kondisi nyata obyek penelitian berdasarkan data-data autentik sehingga dapat mendeskripsikan secara lengkap kegiatan pembelajaran yang ada di PAUD Terpadu Negeri Senangsari. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa dokumen kurikulum dan perencanaan pembelajaran telah disusun dengan baik. Hal ini dapat dilihat bagian-bagian pelaksanaan pembelajaran dan evaluasi sesuai dengan ketentuan. Sehingga kegiatan pembelajaran di PAUD Terpadu Negeri Senangsari dapat tercapai dengan baik untuk pengembangan berpikir kreatif anak usia 5-6 tahun. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Pembelajaran Berdiferensiasi, Pengembangan Berpikir kreatif, Anak Usia Dini. Differentiated Learning, Creative Thinking Development, Early Childhood. | |||||||||
Subjects: | Communication > Communication (General) | |||||||||
Divisions: | 08-Pascasarjana 08-Pascasarjana > 61101-Magister Manajemen |
|||||||||
Depositing User: | Mis Suhaetiheti Heti | |||||||||
Date Deposited: | 30 Oct 2023 11:11 | |||||||||
Last Modified: | 31 Oct 2023 14:29 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/29091 |
Actions (login required)
View Item |