Yudistira, Firdis (2023) ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN HARGA TERHADAP PENINGKATAN KEPUTUSAN PEMBELIAN MELALUI BRAND IMAGE SEBAGAI VARIABEL INTERVENING PADA MOBIL MITSUBISHI MEREK XPANDER (SURVEY KASUS MITSUBISHI PADA KOTA CILEGON ). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_02.pdf Restricted to Registered users only Download (783kB) |
|
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_03.pdf Restricted to Registered users only Download (399kB) |
|
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_04.pdf Restricted to Registered users only Download (766kB) |
|
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_05.pdf Restricted to Registered users only Download (187kB) |
|
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_REFF.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
|
Text
FIRDIS YUDISTIRA_5551160241_LAMP.pdf Restricted to Registered users only Download (692kB) |
Abstract
This research is set against the background of the marketing business phenomenon of the Mitsubishi Expander brand car in the city of Cilegon. In this study, it discusses several business phenomena that can increase the factors of increasing sales or marketing of these cars. Factors including the influence of Product Quality, Price, Brand Image, and Purchasing decisions on Consumers, in this research, benchmarking through opinion questionnaires taken at Mitsubishi consumers in the city of Cilegon. The approach used is a descriptive and varivicative approach. The sample size of this study was one hundred of the entire population of Mitsubishi users in the city of Chile. The analysis tool in this study used the SmartPLS Version 3.3 application. The results found are two influences, namely direct influence and indirect influence, after analyzing the direct influence, namely there is a positive and significant influence between the Brand Image variable on Purchasing Decisions, there is no positive and significant influence between the Price variable on Brand Image, there is a positive but insignificant influence between the Price variable on Purchasing Decisions, there is a positive and significant influence between the Product Quality variable on Brand Image, there is a positive and significant influence between the Product Quality variable on Purchasing Decisions, and the indirect influence, namely there is a positive and insignificant influence between the Product Quality variable on Purchasing Decisions through the Brand Image variable, there is no positive and significant influence between the Price variable on Purchasing decisions through the Brand Image variable.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini berlatar belakang pada fenomena bisnis pemasaran pada mobil merk Mitsubishi Expander di kota cilegon. Pada penelitian ini membahas beberapa fenomena bisnis yang dapat meningkatkan faktor dari peningkatan penjualan atau pemasaran dari mobil tersebut. Faktor diantaranya yaitu mengenai pengaruh Kualitas Produk, Harga, Brand Image, dan keputusan Pembelian pada Konsumen, pada penelitan ini tolak ukur melalui angket opini yang di ambil pada konsumen Mitsubishi kota cilegon. Pendekatan yang digunakan adalah pendekatan deskriptif dan varivikatif. Jumlah sampel dari penelitian ini adalah serratus dari keseluruh jumlah populasi pengguna Mitsubishi kota cilegon. Alat analisis pada penelitian ini meggunakan aplikasi SmartPLS Versi 3.3. Hasil yang ditemukan ada dua pengaruh yaitu pengaruh langsung dan pengaruh tidak langsung, setelah dilakukan analisis pengaruh langsung yaitu terdapat pengaruh positif dan signifikan antara variabel Brand Image terhadap Keputusan Pembelian, tidak terdapat pengaruh positif dan signifikan antara variabel Harga terhadap Brand Image, terdapat pengaruh positif tetapi tidak signifikan antara variabel Harga terhadap Keputusan Pembelian, terdapat pengaruh positif dan signifikan antara variabel Kualitas Produk terhadap Brand Image, terdapat pengaruh positif dan signifikan antara variabel Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian, dan pengaruh tidak langsung yaitu terdapat pengaruh positif dan tidak signifikan antara variabel Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian melalui variabel Brand Image, tidak terdapat pengaruh positif dan signifikan antara variabel Harga terhadap Keputusan pembelian melalui variabel Brand Image. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Price, Product Quality, Brand Image, Purchasing De Harga, Kualitas Produk, Brand Image, Keputusan Pembelian. | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory H Social Sciences > HC Economic History and Conditions H Social Sciences > HE Transportation and Communications |
|||||||||
Divisions: | 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 61201-Program Sarjana Manajemen 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis |
|||||||||
Depositing User: | Firdis Yudistira | |||||||||
Date Deposited: | 28 Aug 2023 14:04 | |||||||||
Last Modified: | 31 Oct 2023 09:46 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/28997 |
Actions (login required)
View Item |