Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

THE ANALYSIS OF STUDENTS’ LEARNING STYLE IN STUDY ENGLISH

Arip Nofariyansyah, Mohamad (2023) THE ANALYSIS OF STUDENTS’ LEARNING STYLE IN STUDY ENGLISH. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (193kB)
[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (102kB)
[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (251kB)
[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (75kB)
[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (292kB)
[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (142kB)
[img] Text
Mohamad Arip Nofariyansyah_2223190061_full text.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

This study aims to investigate what are the learning style of the students at the 8th grade of SMP Islam Pariskian Ciracas. The objectives of the research are; 1) to investigate the students’ learning styles by describing their learning styles in the process of learning English subject, 2) to find out the most dominated students’ learning styles, and 3) to find out the least dominated students’ learning styles in the process of learning English subject. The research method used was case study. The researcher did observation, interview, and questionnaire for this study as the instruments. The result of the research showed that, from the total of 24 students of the class 8-C SMP Islam Pariskian Ciracas, the class was dominated by visual learners, followed by auditory learners, and kinesthetic learners was the least dominated learning style preferred by the students. The students in the English class at 8-C SMP Islam Pariskian Ciracas utilized a variety of learning styles. The teacher must employ the appropriate teaching strategy that makes use of visuals as a medium in order to enhance the quality of the teaching and learning process because the visual learning style is the one that students use the most frequently. To learn English more effectively, students should concentrate on their learning styles. Future researchers may develop this topic by investigating deeper about promoting certain learning method and strategies toward students’ learning style.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAisah, Siti197703242005012001
Thesis advisorHandayani, Ika197606262005012002
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana gaya belajar siswa kelas 8 SMP Islam Pariskian Ciracas. Tujuan penelitian adalah; 1) untuk mengetahui gaya belajar siswa dengan menjelaskan gaya belajar mereka dalam proses belajar mata pelajaran bahasa Inggris, 2) untuk mengetahui gaya belajar siswa yang paling dominan, dan 3) untuk mengetahui gaya belajar siswa yang paling tidak didominasi dalam proses belajar mata pelajaran bahasa Inggris. Metode penelitian yang digunakan adalah studi kasus. Peneliti melakukan observasi, wawancara, dan kuesioner untuk penelitian ini sebagai instrumen. Hasil penelitian menunjukkan bahwa, dari total 24 siswa kelas 8-C SMP Islam Pariskian Ciracas, kelas didominasi oleh peserta didik dengan gaya belajar visual, diikuti oleh gaya belajar auditori, dan peserta didik dengan gaya belajar kinestetik adalah gaya belajar yang tidak mendominasi. Para siswa kelas bahasa Inggris di SMP 8-C Islam Pariskian Ciracas memanfaatkan berbagai gaya belajar. Guru harus menggunakan strategi mengajar yang tepat yang memanfaatkan visual sebagai media untuk meningkatkan kualitas proses belajar mengajar karena gaya belajar visual adalah salah satu yang paling sering digunakan siswa. Untuk belajar bahasa Inggris lebih efektif, siswa harus berkonsentrasi pada gaya belajar mereka. Peneliti masa depan dapat mengembangkan topik ini dengan menyelidiki lebih dalam tentang mempromosikan metode dan strategi pembelajaran tertentu terhadap gaya belajar siswa.
Uncontrolled Keywords: Analysis, English Study, Learning Style
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LC Special aspects of education
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Mohamad Arip Nofariyansyah
Date Deposited: 31 Oct 2023 10:35
Last Modified: 31 Oct 2023 10:35
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/28995

Actions (login required)

View Item View Item