PUSPITA, INDAH (2023) Pengaruh Productive Listening dalam Mengembangkan Kemampuan Komunikasi Matematis Melalui Model Pembelajaran Kooperatif Siswa SMP. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_Fulltext asli.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text (COVER DAN BAB I SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_01.pdf Restricted to Registered users only Download (838kB) |
|
Text (BAB II SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_02.pdf Restricted to Registered users only Download (617kB) |
|
Text (BAB III SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_03.pdf Restricted to Registered users only Download (698kB) |
|
Text (BAB IV SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_04.pdf Restricted to Registered users only Download (721kB) |
|
Text (BAB V SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_05.pdf Restricted to Registered users only Download (36kB) |
|
Text (REFERENSI SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
|
Text (LAMPIRAN SKRIPSI)
Indah Puspita_ 2225180049_lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This research is motivated by the lack of students' mathematical communication skills in learning mathematics. Mathematical communication ability is an important factor that is needed by students to understand the concept of learning a mathematical material. Therefore, we need a learning method that can improve students' mathematical communication skills. The Listening Team learning method is believed to be able to assist in developing students' mathematical communication skills. This research was conducted at SMP Negeri 17 Kota Serang in the 2022/2023 academic year. The aim is to determine the impact of the listening team learning method on junior high school students' mathematical communication skills. The method used is a control group design by providing pre-test and post-test instruments. This study involved two classes as research subjects, namely class VIII-B as an experimental class using the Productive Listening learning method and class VIII-C as a control class using conventional methods. The results of this study concluded that team listening had a significant effect on junior high school students' mathematical communication abilities.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini dilatar belakangi oleh kekurangan kemampuan komunikasi matematis siswa dalam pembelajaran matematika. Kemampuan komunikasi matematis merupakan faktor penting yang sangat diperlukan oleh peserta didik untuk memahami konsep pembelajaran suatu materi matematika. Oleh karena itu, diperlukan suatu metode pembelajaran yang dapat meningkatkan kemampuan komunikasi matematis peserta didik. Metode pembelajaran Tim Mendengarkan dipercaya dapat membantu dalam mengembangkan kemampuan komunikasi matematis peserta didik. Penelitian ini dilakukan di SMP Negeri 17 Kota Serang pada tahun pelajaran 2022/2023. Tujuannya adalah untuk mengetahui dampak metode pembelajaran tim mendengarkan terhadap kemampuan komunikasi matematis siswa SMP. Metode yang digunakan adalah desain kelompok kontrol dengan memberikan instrumen pre-test dan post-test. Penelitian ini melibatkan dua kelas sebagai subjek penelitian, yaitu kelas VIII-B sebagai kelas eksperimen yang menggunakan metode pembelajaran Productive Listening dan kelas VIII-C sebagai kelas control dengan menggunakan metode konvensional. Hasil penelitian ini menyimpulkan bahwa tim mendengarkan memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan komunikasi matematis siswa SMP | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kemampuan Komunikasi Matematis, Productive Listening, Control Group Design. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) Q Science > Q Science (General) Q Science > QA Mathematics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Indah Puspita | |||||||||
Date Deposited: | 31 Oct 2023 15:09 | |||||||||
Last Modified: | 31 Oct 2023 15:09 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/28969 |
Actions (login required)
View Item |