Maulana, Agam (2023) PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM PEMKOT CILEGON OLEH KOMINFO CILEGON SEBAGAI STRATEGI MEMBANGUN CITRA POSITIF KOTA CILEGON. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Agam Maulana_6662180122_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text
Agam Maulana_6662180122_01.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text
Agam Maulana_6662180122_02.pdf Restricted to Registered users only Download (198kB) |
|
Text
Agam Maulana_6662180122_03.pdf Restricted to Registered users only Download (148kB) |
|
Text
Agam Maulana_6662180122_04.pdf Restricted to Registered users only Download (548kB) |
|
Text
Agam Maulana_6662180122_05.pdf Restricted to Registered users only Download (120kB) |
|
Text
Agam Maulana_6662180122_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (183kB) |
|
Text
Agam Maulana_6662180122_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (438kB) |
Abstract
ABSTRAK Agam Maulana. NIM 6662180122. Thesis. Utilization of Cilegon City Government Instagram Social Media by Kominfo Cilegon as a Strategy to Build a Positive Image of Cilegon City. Advisor I : Darwis Sagita, S.IKom., M.I.Kom and Advisor II : Burhanudin M, SE., M.Si In order to maintain existence and develop positive personal branding in the eyes of society, this research sought to understand how to use the Instagram social media platform of the Cilegon municipal government to create a positive image of the city of Cilegon, handle negative news, and foster public confidence about development programs that are actually carried out by the Cilegon city government. In building a positive image that was built by the Cilegon city government, the Cilegon city government saw how the development of social media was increasingly rapid, especially Instagram social media, ranging from various groups from young people to adults. think it might be more efficient in immediately delivering information to the general population. Data collecting methods for this study's qualitative methodology included documentation studies and interviews. According to the study's findings, the municipal administration of Cilegon use Instagram as part of its plan for enhancing its online reputation. The government values Instagram as a powerful tool for communicating since it is engaging and effective. Along with its accompanying elements, it enables the government to successfully debut and demonstrate its presence on social media. Keywords : Social Media, Positive Image. Public Relations, City Government of
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | ABSTRAK Agam Maulana. NIM 6662180122. Skripsi. Pemanfaatan Media Sosial Instagram Pemkot Cilegon Oleh Kominfo Cilegon Sebagai Strategi Membangun Citra Postif Kota Cilegon. Pembimbing I : Darwis Sagita, S.IKom., M.I.Kom dan Pembimbing II : Burhanudin M, SE., M.Si Penelitian dilakukan menentukan bagaimana cara pemanfaatan media sosial Instagram Pemkot Cilegon dalam membentuk citra positif kota Cilegon. Ingin mengetahui berapa besar dampak yang di berikan oleh media sosial dalam mebentuk citra positif di kota Cilegon dalam aktivitas pemerintahan dalam penanganan pemberitaan negative dan menumbuhkan kepercayaan masyarakat tentang program program pembangunan yang benar-benar di lakukan oleh pemerintah kota Cilegon sebagai upaya mempertahankan Eksistensi dan personal branding sangat baik di mata publik, menciptakan reputasi yang menguntungkan pemerintah kota Cilegon, pemerintah kota Cilegon melihat bagaimana perkembangan media sosial yang semakin pesat khususnya media sosial Instagram mulai dari berbagai kalangan dari anak muda hingga orang dewasa, dengan begitu pemerintah kota Cilegon membentuk citra melalui Instagram karena media sosial Instagram ini di anggap dapat lebih lebih efektif dalam memberikan informasi terhadap masyarakat dengan cepat, Metode pengumpulan data untuk metodologi kualitatif penelitian ini meliputi studi dokumentasi dan wawancara. Menurut temuan studi tersebut, Pemkot Cilegon menggunakan Instagram sebagai bagian dari rencananya untuk meningkatkan reputasi online-nya. Pemerintah menghargai Instagram sebagai alat yang ampuh untuk berkomunikasi karena menarik dan efektif. Selain fungsi tambahannya, ini memungkinkan pemerintah untuk secara efisien meluncurkan dan menunjukkan kehadirannya di media sosial. Kata Kunci : Media Sosial, Citra Positif, Public Relations, Pemerintah Kota Cilegon | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Keywords : Social Media, Positive Image. Public Relations, City Government of Kata Kunci : Media Sosial, Citra Positif, Public Relations, Pemerintah Kota Cilegon | |||||||||
Subjects: | Communication > Public Relations Science | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Mr Maulana Agam | |||||||||
Date Deposited: | 24 Aug 2023 16:28 | |||||||||
Last Modified: | 24 Aug 2023 16:28 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/28962 |
Actions (login required)
View Item |