Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PERSEPSI SISWA-SISWI TENTANG IKLAN SOSIS SO NICE VERSI S.M.S “SEMUA MAKAN SO NICE” (Studi Kasus di SDN Serang 13)

Egis Zatnika, Ganjar (2014) PERSEPSI SISWA-SISWI TENTANG IKLAN SOSIS SO NICE VERSI S.M.S “SEMUA MAKAN SO NICE” (Studi Kasus di SDN Serang 13). S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
File 2 PERSEPSI SISWA-SISWI TENTANG IKLAN SOSIS SO NICE VERSI S.M.S.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only until 2014.

Download (3MB)

Abstract

Increasingly fierce competition in today's business world demands that manufacturers increasingly creative in marketing their products. Here, the role of advertising as one of mass communication techniques that are used to convey information about the goods and services offered by the manufacturer (the advertisers). Presented in a television advertisement of influencing public perception, especially children to a product offered. This is because psychologically, children are very sensitive to external influences. Therefore, this study investigated the perception Students of SDN Serang 13 on Ad Sausage So Nice version of SMS (Semua Makan So Nice) in the dimension of knowledge, attitudes and interests. The purpose of this study was to determine the perceptions of students of SDN Serang 13 in the dimension of knowledge, attitudes and interests of the sausage so nice. According Lavidge and Gary Steiner, there are six stages to go through in the process of communication before the receiving hierarchy. At the start of the stage of awareness, knowladge, liking, preverence, conviction until the final stages of purchase. In this study conducted an analytical description of the study using survey research methods. Data collection techniques by distributing questionnaires. The number of respondents in this study were of 90 sixth grade students of SDN 13 Serang. The measurements used in this study is used to determine the mean average of the data in question. Based on the results of data processing for the dimensions of the knowledge obtained average value of 350.4 which is in the range of high scores, attitudes to the average value of 330.57 which is in the range of high scores and interest to the value of 294.4. are in the range of scores enough. Therefore, from the results of the study found interest dimension only get enough value, it is advisable for the company to further improve the content and the content of the advertisements Sausage So Nice to interest consumers of the product can be further improved

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorJaiz, Muhammad197106292003121001
Thesis advisorFitriyah, Neka197708112005012003
Additional Information: ABSTRAK GANJAR EGIS ZATNIKA, PERSEPSI SISWA-SISWI TENTANG IKLAN SOSIS SO NICE VERSI S.M.S “SEMUA MAKAN SO NICE” (Studi Kasus di SDN Serang 13). Program Studi Ilmu Komunikasi. Fakultas Ilmu Sosial dan Politik. Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. 2014 Persaingan yang semakin ketat dalam dunia bisnis saat ini menuntut setiap produsen untuk semakin kreatif dalam memasarkan produknya. Disinilah peran periklanan sebagai salah satu teknik komunikasi massa yang digunakan untuk menyampaikan informasi tentang barang dan jasa yang ditawarkan oleh produsen (si pemasang iklan). Iklan yang disajikan di televisi dianggap mampu mempengaruhi persepsi masyarakat terutama anak terhadap suatu produk yang ditawarkan. Hal ini dikarenakan secara psikologis, anak sangat sensitif terhadap pengaruh dari luar. Oleh karena itu dalam penelitian ini diteliti persepsi Siswa SDN 13 Kota Serang tentang Iklan Sosis So Nice Versi SMS (Semua Makan So Nice) dalam dimensi pengetahuan, sikap dan minat. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui persepsi siswa-siswi SDN 13 Kota Serang dalam dimensi pengetahuan, sikap dan minat tentang sosis so nice. Menurut Lavidge dan Gary Steiner, ada enam tahap yang harus dilalui dalam proses komunikasi sebelum orang menerima hierarki. Di mulai dari tahap awareness, knowladge, liking, preverence, conviction sampai pada tahap akhir purchase. Dalam hal ini penelitian yang dilakukan merupakan suatu studi deskripsi analitis dengan menggunakan metode penelitian survey. Teknik pengumpulan data dengan menyebarkan kuesioner. Adapun jumlah responden dalam penelitian ini adalah berjumlah 90 orang siswa kelas VI SDN 13 Kota Serang. Pengukuran yang digunakan dalam penelitian ini adalah mean yang digunakan untuk mengetahui rata-rata data yang bersangkutan. Berdasarkan hasil pengolahan data untuk dimensi pengetahuan didapatkan nilai rata-rata 350,4 yang berada pada range skor tinggi, sikap dengan nilai rata-rata 330,57 yang berada pada range skor tinggi dan minat dengan nilai 294,4. berada pada range skor cukup. Oleh karena dari hasil penelitian di temukan dimensi minat hanya mendapatkan nilai cukup, maka disarankan bagi perusahaan untuk lebih meningkatkan isi dan muatan dari iklan Sosis So Nice sehingga minat konsumen terhadap produk bisa lebih ditingkatkan.
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 25 Oct 2021 05:03
Last Modified: 25 Oct 2021 05:03
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2872

Actions (login required)

View Item View Item