Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STRATEGI BAURAN PEMASARAN PRODUK LAYANAN POS EXPRESS PT. POS INDONESIA CABANG CILEGON

Fadhilah Putri Wibowo, Nur (2023) STRATEGI BAURAN PEMASARAN PRODUK LAYANAN POS EXPRESS PT. POS INDONESIA CABANG CILEGON. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (TUGAS AKHIR)
01. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ FULL TEXT.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
02. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (78kB)
[img] Text
03. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ 01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (347kB)
[img] Text
04. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ 02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (81kB)
[img] Text
05. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ 03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (26kB)
[img] Text
06. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ 04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (211kB)
[img] Text
07. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ 05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (22kB)
[img] Text
08. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ REF.pdf
Restricted to Registered users only

Download (25kB)
[img] Text
09. NUR FADHILAH PUTRI WIBOWO _ 5502200023 _ LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (517kB)

Abstract

PT. Pos Indonesia Cilegon Branch, the number of express postal service products is unstable. Therefore a good marketing strategy is needed to increase the number of transactions for express postal service products. The purpose of writing this thesis is to find out the marketing mix strategy for PT. Pos Indonesia Cilegon Branch. The writing method used in this research is primary data and secondary data. Data collection methods based on interviews, observation and secondary data. The results of this final project show that PT. Pos Indonesia Cilegon Branch implements a product strategy in accordance with consumer wishes. Pricing Strategy PT. Pos Indonesia Cilegon Branch uses prices based on competitors. The promotion strategy uses a combination of advertising promotion and personal selling. Place/distribution strategy with a very strategic location that makes it easy for consumers to access that location. Strategy person PT. Pos Indonesia Cilegon Branch conducts staffing according to company criteria and training. The delivery process strategy implemented by PT. Pos Indonesia Cilegon branch namely first mile, middle mile, last mile. PT implements physical evidence of PT strategy. Pos Indonesia Cilegon Branch with a large work area and adequate equipment.

Item Type: Thesis (D3)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorWidikusyanto, M. Johan201601262095
Thesis advisorIka Putri, Solehatin201808032130
Additional Information: PT. Pos Indonesia Cabang Cilegon, jumlah produk layanan pos express tidak stabil. Oleh karena itu diperlukan strategi pemasaran yang baik untuk meningkatkan jumlah transaksi produk layanan pos express. Tujuan dari penulisan tesis ini adalah untuk mengetahui strategi bauran pemasaran produk layanan pos express PT. Pos Indonesia Cabang Cilegon. Metode penulisan yang digunakan dalam penelitian ini data primer dan data sekunder. Metode pengumpulan data didasarkan pada wawancara, observasi dan dokumentasi data sekunder. Hasil dari tugas akhir ini menunjukkan bahwa PT. Pos Indonesia Cabang Cilegon menerapkan strategi product sesuai dengan keinginan konsumen. Strategi Penetapan Harga PT. Pos Indonesia Cabang Cilegon menggunakan harga berdasarkan kompetitor. Strategi promosi menggunakan gabungan antara promosi periklanan dan penjualan personal. Strategi place/distribusi dengan lokasi yang sangat strategis yang memudahkan konsumen untuk mengakses lokasi tersebut. Strategi people PT. Pos Indonesia Cabang Cilegon melakukan kepegawaian sesuai kriteria perusahaan dan pelatihan. Strategi process pengiriman yang diterapkan oleh PT. Pos Indonesia cabang Cilegon yaitu first mile, middle mile, last mile. PT menerapkan strategi physical eviddence PT. Pos Indonesia Cabang Cilegon dengan area kerja yang luas dan peralatan yang memadai.
Uncontrolled Keywords: Marketing Mix Strategy, Pos Express Strategi Bauran Pemasaran, Pos Express
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Program Diploma III Marketing
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
Depositing User: Mrs Nur Fadhilah Wibowo
Date Deposited: 26 Oct 2023 08:58
Last Modified: 26 Oct 2023 08:58
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/28646

Actions (login required)

View Item View Item