Binti Abdul Kadir, Gusmaini (2023) Teacher’s Strategies in Teaching English Vocabulary for Students with Special Needs at the Eighth Grade of SKh N 01 Kota Serang. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_01.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_02.pdf Restricted to Registered users only Download (207kB) |
|
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_03.pdf Restricted to Registered users only Download (64kB) |
|
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_04.pdf Restricted to Registered users only Download (277kB) |
|
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_05.pdf Restricted to Registered users only Download (41kB) |
|
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
|
Text (Skripsi)
Gusmaini Binti Abdul Kadir_2223190078_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Vocabulary is the most essential element to learn first in learning English and appropriate strategies are very needed in teaching vocabulary. This research aims to investigate the strategies used by the English teacher and to investigate how do the English teacher solve the challenges in teaching vocabulary in speaking skills to mild mental retardations students. This research was conducted on junior high school level which is at the eighth grade of SKh N 01 Kota Serang. This research was qualitative research with using a case study. The data of the research was obtained by using observation and interview. The results of this research showed that the teacher used nine strategies in teaching vocabulary in speaking skills to mild mental retardations students. The strategies are using pictures, body actions, real objects, definitions, translations, exemplifications, songs, written and oral repetitions, and guessing from context. The first challenge faced by the English teacher is that the teacher has to maintain his enthusiasm for teaching and the second challenge is that the teacher has to be patient in teaching vocabulary in speaking skills to mild mental retardation students. The thing that causes these challenges to occur is the lack of student motivation in learning. To overcome these challenges the teacher uses songs and colorful pictures in presenting material to make students interested and to make students motivated in learning English.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Kosakata adalah elemen yang paling penting untuk dipelajari terlebih dahulu dalam belajar bahasa Inggris dan strategi yang tepat sangat diperlukan dalam pengajaran kosakata. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki strategi yang digunakan oleh guru bahasa Inggris dan untuk menyelidiki bagaimana guru bahasa Inggris mengatasi tantangan dalam mengajarkan kosa kata dalam keterampilan berbicara kepada siswa tunagrahita ringan. Penelitian ini dilakukan pada jenjang SMP yaitu kelas VIII SKh N 01 Kota Serang. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif dengan menggunakan studi kasus. Data penelitian diperoleh dengan menggunakan observasi dan wawancara. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa guru menggunakan sembilan strategi dalam mengajar kosa kata dalam keterampilan berbicara pada siswa tunagrahita ringan. Strateginya adalah menggunakan gambar, tindakan tubuh, objek nyata, definisi, terjemahan, contoh, lagu, pengulangan tertulis dan lisan, dan menebak dari konteks. Tantangan pertama yang dihadapi oleh guru bahasa Inggris adalah guru harus mempertahankan semangatnya untuk mengajar dan tantangan kedua adalah guru harus sabar dalam mengajarkan kosa kata dalam keterampilan berbicara kepada siswa tunagrahita ringan. Hal yang menyebabkan tantangan tersebut terjadi adalah kurangnya motivasi siswa dalam belajar. Untuk mengatasi tantangan tersebut guru menggunakan lagu dan gambar berwarna dalam menyajikan materi agar siswa tertarik dan membuat siswa termotivasi dalam belajar bahasa Inggris. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Challenges, Mild Mental Retardation, Strategy, Vocabulary, | |||||||||
Subjects: | L Education > LC Special aspects of education | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Gusmaini Binti Abdul Kadir | |||||||||
Date Deposited: | 14 Aug 2023 16:40 | |||||||||
Last Modified: | 14 Aug 2023 16:40 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/28221 |
Actions (login required)
View Item |