Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Course Review Horay (CRH) Terhadap Kemampuan Kognitif Siswa Pada Konsep Sistem Gerak Manusia Kelas XI di SMAN 5 Pandeglang

NURUL INSANI, AGISTA (2023) Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Course Review Horay (CRH) Terhadap Kemampuan Kognitif Siswa Pada Konsep Sistem Gerak Manusia Kelas XI di SMAN 5 Pandeglang. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (414kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (349kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (631kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (65kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (14MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (11MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Agista Nurul Insani_2224180090_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (293kB)

Abstract

The research aimed to find out the effect implementation of cooperative learning Course Review Horay model on cognitive ablility of student SMAN 5 Pandeglang. The research was a quasi experimental with randomized control group desaign only. Cooperative laerning model as independent variable and cognitive ablility as dependent variable. The population of the research was all of students’ of classes XI SMAN 5 Pandeglang lesson year 2022/2023. The research sampe consisted of two classes they are XI- 1 Science a experimental class and XI-2 as an control class. Sampling was done by random sampling. Data collection technique used tests and observation. The average of student’s learning cognitive result on controlled class was 56 at the less category and on experimental class was 70 at the good category. The data analysis of cognitive ability used Independent samples T- Test with cognitive signification result 0,000 < 0,05. It could be concluded that the implamentation of cooperative learning Course Review Horay model affected to students’ cognitive ablility grade XI at SMAN 5 Pandeglang in concept human motion system.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorERMILA HENDRIYANI, MILA197509192003122002
Thesis advisorRIFQIAWATI, IKA201508312066
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh model kooperatif tipe Course Review Horay (CRH) terhadap kemampuan kognitif siswa SMAN 5 Pandeglang kelas XI-IPA pada konsep Sistem Gerak Manusia. Penelitian ini merupakan penelitian eksperimen semu yang menggunakan desain posttest-only control grup design. Model pembelajaran kooperatif tipe Course Review Horay (CRH) sebagai variabel bebas, kemampuan kognitif siswa sebagai variabel terikat. Populasi dalam penelitian adalah seluruh siswa kelas XI SMAN 5 Pandeglang tahun pelajaran 2022/2023. Sampel penelitian ini terdiri dari dua kelas yaitu kelas XI IPA 1 sebagai kelas eksperimen dan kelas XI IPA 2 sebagai kelas kontrol. Pengambilan sampel dilakukan secara random sampling. Teknik pengumpulan data dengan menggunakan tes dan observasi. Hasil penelitian menunjukkan nilai rata-rata kemampuan kognitif siswa pada kelas kontrol sebesar 56 dengan kategori kurang dan pada kelas eksperimen sebesar 70 dengan kategori baik. Analisis data kemampuan kognitif menggunakan Indenpendent Samples T-Test, dengan nilai signifikasi kemampuan kognitif sebesar 0,000 < 0,05 sehingga dapat disimpulkan bahwa penerapan model pembelajaran kooperatif tipe Course Review Horay (CRH) berpengaruh terhadap kemampuan kognitif SMAN 5 Pandeglang pada konsep Sistem Gerak Manusia.
Uncontrolled Keywords: course review horay, cognitive ablility. cooperative learning, human motion system course review horay, kemampuan kognitif, pembelajaran kooperatif, sistem gerak manusia.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Agista Nurul Insani
Date Deposited: 24 Aug 2023 09:38
Last Modified: 24 Aug 2023 09:38
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/28078

Actions (login required)

View Item View Item