Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

AN ANALYSIS OF STUDENTS’ ERRORS IN WRITING RECOUNT TEXT AT THE TENTH GRADE OF SMK YPWKS CILEGON UNDERGRADUATE THESIS

Anisro, Novegie (2023) AN ANALYSIS OF STUDENTS’ ERRORS IN WRITING RECOUNT TEXT AT THE TENTH GRADE OF SMK YPWKS CILEGON UNDERGRADUATE THESIS. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (101kB)
[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (166kB)
[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (84kB)
[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (170kB)
[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (855kB)
[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_LAMP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (386kB)
[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_reft.pdf
Restricted to Registered users only

Download (153kB)
[img] Text
NOVEGIE ANISRO_2223160006_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (483kB)

Abstract

Errors analysis is a way to investigate errors in second or foreign language acquisition. In this research error analysis is conducted to find writing errors made by students of tenth grade SMK YPWKS Cilegon. Errors in language learning are natural. The study aims to investigate students errors in recount text material for senior high school. Writing is a process to invest an idea into a paragraph. Meanwhile, recount text is used to retell the story that happened in the past. This research used a descriptive qualitative research method. The data were collected from 15 students as participants in the writing test at SMK YPWKS. The researcher has analyzed that some students are unable to arrange the sentences, and there are grammatical errors in the sentence therefore they have to know the form of the recount text. The researcher used strategy taxonomy to classify errors that were made by students in recount text writing. The researcher has been presenting the result of errors there are misformation 41,94%, addition 30,64%, omissions 17,74%, and misorders 9,67%. Finally, the most dominant student error in their misformation of the sentences.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHamidiyah, Aisyah19780302201122002
Thesis advisorRima, Rosmania198611102008122004
Additional Information: Analisis kesalahan adalah cara untuk menyelidiki kesalahan dalam penguasaan bahasa kedua atau asing. Analisis kesalahan dalam penelitian ini dilakukan untuk menemukan kesalahan penulisan yang dilakukan oleh siswa kelas X SMK YPWKS Cilegon. Kesalahan dalam pembelajaran bahasa adalah hal yang wajar. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki kesalahan siswa dalam materi teks recount untuk SMA. Menulis adalah proses menuangkan ide ke dalam sebuah paragraf. Sementara itu, teks recount digunakan untuk menceritakan kembali kisah yang terjadi di masa lalu. Penelitian ini menggunakan metode penelitian deskriptif kualitatif. Data dikumpulkan dari 15 siswa peserta tes tulis di SMK YPWKS. Peneliti telah menganalisis bahwa beberapa siswa tidak mampu menyusun kalimat, dan terdapat kesalahan tata bahasa dalam kalimat tersebut oleh karena itu mereka harus mengetahui bentuk teks recount. Peneliti menggunakan taksonomi strategi untuk mengklasifikasikan kesalahan yang dibuat oleh siswa dalam menulis teks recount. Peneliti telah menyajikan hasil error yaitu salah formasi 41,94%, penambahan 30,64%, penghilangan 17,74%, dan salah susun 9,67%. Terakhir kesalahan siswa yang paling dominan adalah kesalahan pembentukan kalimat. 74%, dan salah pesan 9,67%. Terakhir, kesalahan siswa yang paling dominan adalah kesalahan pembentukan kalimat. 74%, dan salah pesan 9,67%. Terakhir, kesalahan siswa yang paling dominan adalah kesalahan pembentukan kalimat.
Uncontrolled Keywords: Keywords: writing, recount text, errors analysis, grammatical.
Subjects: P Language and Literature > PE English
P Language and Literature > PR English literature
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88203-Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Novegie pegi anisro
Date Deposited: 08 Aug 2023 16:21
Last Modified: 09 Aug 2023 10:04
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/27815

Actions (login required)

View Item View Item