Suryani, Ani (2023) PENGARUH MATHEMATICAL HABITS OF MIND TERHADAP KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS SISWA SMP PADA PEMBELAJARAN DARING. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Cover-Bab 1)
Ani Suryani_2225160080_01.pdf Restricted to Registered users only Download (574kB) |
|
Text (BAb 2)
Ani Suryani_2225160080_02.pdf Restricted to Registered users only Download (254kB) |
|
Text (Bab 3)
Ani Suryani_2225160080_03.pdf Restricted to Registered users only Download (311kB) |
|
Text (Bab 4)
Ani Suryani_2225160080_04.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
|
Text (Bab 5)
Ani Suryani_2225160080_05.pdf Restricted to Registered users only Download (94kB) |
|
Text (Lampiran)
Ani Suryani_2225160080_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (722kB) |
|
Text (Daftar Pustaka)
Ani Suryani_2225160080_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (171kB) |
|
Text (Skripsi)
Ani Suryani_2225160080_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (Turnitin)
Ani Suryani_SK Turnitin (1).pdf Restricted to Registered users only Download (77kB) |
Abstract
This research is motivated by the lack of students' understanding of critical thinking skills, as a result causing students to have low critical thinking skills. Therefore, students must be given the opportunity to develop various habits of intelligent behavior and strong mathematical thinking. Mathematical habits of mind can help students independently solve various problems in all aspects of life, from simple to very complex. Mathematical habits of mind can help because they consist of skills, attitudes, experiences, strong tendencies, and intelligent behavior. The objectives of this study are: (1) To determine the significant influence of mathematical habits of mind on students' critical thinking skills during online learning. (2) To determine the magnitude of the influence of mathematical habits of mind on students' critical thinking skills during online learning. This research uses descriptive quantitative research with a correlation research method that is ek-post facto. The techniques used by researchers to collect data are questionnaires and test questions. In addition, data analysis was done by simple regression analysis. The results showed that: (1) There is a significant influence of mathematical habits of mind on students' critical thinking skills during online learning at SMP Negeri 2 Serang City with a significance value of <0.001 ≤ 0.05. (2) The magnitude of the influence of mathematical habits of mind on students' critical thinking skills during online learning at SMP Negeri 2 Kota Serang is 97.6% and is classified in a very strong category.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini dilatarbelakangi oleh kurangnya pemahaman siswa terhadap kemampuan berpikir kritis, sebagai akibatnya menyebabkan siswa memiliki kemampuan berpikir kritis yang rendah Oleh karena itu, siswa harus diberi kesempatan untuk mengembangkan berbagai kebiasaan berperilaku cerdas dan berpikir matematis yang kuat. Mathematical habits of mind dapat membantu siswa secara mandiri menyelesaikan berbagai masalah dalam semua aspek kehidupan, dari yang sederhana hingga yang sangat kompleks. Mathematical habits of mind dapat membantu karena terdiri dari keterampilan, sikap, pengalaman, kecenderungan kuat, dan perilaku cerdas. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah: (1) Untuk mengetahui adanya pengaruh yang signifikan mathematical habits of mind terhadap kemampuan berpikir kritis siswa pada saat pembelajaran daring. (2) Untuk mengetahui besarnya pengaruh mathematical habits of mind terhadap kemampuan berpikir kritis siswa pada saat pembelajaran daring. Penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif deskriptif dengan metode penelitian korelasi yang bersifat ekpost facto. Teknik yang digunakan oleh peneliti untuk mengumpulkan data adalah angket dan soal tes. Selain itu, analisis data dilakukan dengan analisis regresi sederhana. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) Terdapat pengaruh yang signifikan mathematical habits of mind terhadap kemampuan berpikir kritis siswa pada saat pembelajaran daring di SMP Negeri 2 Kota Serang dengan nilai signifikansi <0,001 ≤ 0,05. (2) Besar pengaruh mathematical habits of mind terhadap kemampuan berpikir kritis siswa pada saat pembelajaran daring di SMP Negeri 2 Kota Serang adalah 97,6% dan tergolong dalam kategori yang sangat kuat. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: kemampuan berpikir kritis, mathematical habits of mind, pembelajaran daring, Keywords: critical thinking skills, mathematical habits of mind, online learning | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) Q Science > Q Science (General) Q Science > QA Mathematics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Ani Suryani | |||||||||
Date Deposited: | 07 Aug 2023 15:41 | |||||||||
Last Modified: | 07 Aug 2023 15:41 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/27567 |
Actions (login required)
View Item |