Izzatunnisa, Rega (2023) ANALISIS KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH TAHAPAN POLYA DITINJAU DARI KECERDASAN LOGIS MATEMATIS SISWA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (BAB 1)
Rega Izzatunnisa_2225190085_01.pdf Restricted to Registered users only Download (981kB) |
|
Text (BAB 2)
Rega Izzatunnisa_2225190085_02.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) |
|
Text (BAB 3)
Rega Izzatunnisa_2225190085_03.pdf Restricted to Registered users only Download (258kB) |
|
Text (BAB 4)
Rega Izzatunnisa_2225190085_04.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (BAB 5)
Rega Izzatunnisa_2225190085_05.pdf Restricted to Registered users only Download (38kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Rega Izzatunnisa_2225190085_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (7MB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Rega Izzatunnisa_2225190085_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (105kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
Rega Izzatunnisa_2225190085_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
|
Text (BUKTI CEK PLAGIARISME)
Rega Izzatunnisa_SK Turnitin.pdf Restricted to Registered users only Download (965kB) |
Abstract
Mathematics affects all aspects of everyday life, aligned with the goal of learning mathematics to solve the problems they face everyday. Problem solving is an important ability for students in learning mathematics. Thus, it is expected that mathematics teachers can reduce students' initial perceptions of mathematics due to negative views about mathematical aspects such as abstracts, symbols, and difficult formulas. Based on this, this study examined 32 class VIII students by classifying them according to their level of logical-mathematical intelligence. 28% of students belong to the high category, 50% medium category, and 22% low category because of the ability to solve flat side space problems. 3 students will be selected for further review from each category. Data for this study were collected through tests and interviews. High mathematical logic intelligence subjects fulfill the four stages of Polya, namely understanding problems, designing solutions, solving problems, reassessing, and drawing conclusions. for the moderate category fulfills the three stages of Polya understanding the problem, formulating a plan to fix it, and implementing the plan. Low Mathematical Logic Intelligence (KLMR) fulfills the 2 stages of Polya, namely understanding the problem and solving it
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Matematika berpengaruh pada semua aspek kehidupan sehari-hari, selaras dengan tujuan pembelajaran matematika untuk membantu siswa menyelesaikan masalah yang mereka hadapi setiap hari. Pemecahan masalah adalah kemampuan yang penting bagi siswa dalam pembelajaran matematika. Sehingga, diharapkan guru matematika dapat mengurangi persepsi awal siswa terhadap pandangan negatif tentang aspek matematika seperti abstrak, teoritis, lambang-lambang, dan rumus yang sulit. Berdasarkan hal tersebut penelitian ini dilakukan untuk mendeskripsikan kemampuan pemecahan masalah matematika pada materi bangun ruang sisi datar dengan subjek 32 siswa kelas VIII yang akan diklasifikasikan berdasarkan tingkat kecerdasan logis matematis, Hasilnya menunjukkan bahwa ada 28% berada dalam kategori tinggi, 50% berada dalam kategori sedang, dan 22% berada dalam rendah. Kemudian dari setiap kategori akan dipilih 3 siswa untuk dievaluasi lebih lanjut. Penelitian ini menggunakan tes dan wawancara untuk mengumpulkan data. Berdasarkan hasil penelitian, subjek kercedasan logis matematis tinggi memenuhi empat tahapan polya yaitu memahami masalah, merencanakan penyelesaian, menyelesaikan masalah, memeriksa kembali, dan mencapai kesimpulan. Kategori sedang memenuhi tiga tahapan polya yaitu memahami masalah, merencanakan penyelesaian, dan menyelesaikannya. Subjek kecerdasan logis matematis rendah memenuhi tahapan Polya yaitu memahami masalah dan menyelesaikan masalah. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci: Pemecahan Masalah Matematika, Kecerdasan Logis Matematis, Tahapan Polya Keywords: Mathematical problem solving ability, polya stages, mathematical logical intelligence | |||||||||
Subjects: | Q Science > Q Science (General) Q Science > QA Mathematics |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika |
|||||||||
Depositing User: | Mrs Rega Izzatunnisa | |||||||||
Date Deposited: | 07 Aug 2023 15:07 | |||||||||
Last Modified: | 07 Aug 2023 15:07 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/27480 |
Actions (login required)
View Item |