Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

Pengaruh Kompetensi Pedagogik dan Kompetensi Kepribadian Instruktur Terhadap Kecakapan Vokasional Peserta Pelatihan Otomotif di Pusat Pelatihan Kerja Daerah Jakarta Timur

Kurnia, Raihan (2023) Pengaruh Kompetensi Pedagogik dan Kompetensi Kepribadian Instruktur Terhadap Kecakapan Vokasional Peserta Pelatihan Otomotif di Pusat Pelatihan Kerja Daerah Jakarta Timur. S1 thesis, Universitaa Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text (Skripsi)
Raihan Kurnia_2221190067_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (843kB)
[img] Text (Skripsi)
Raihan Kurnia_2221190067_Fulltext .pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (Skripsi)
Raihan Kurnia_2221190067_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (271kB)
[img] Text (Skripsi)
Raihan Kurnia_2221190067_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (52kB)
[img] Text (Skripsi)
Raihan Kurnia_2221190067_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Skripsi)
Raihan Kurnia_2221190067_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Raihan Kurnia_2221190067_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (280kB)
[img] Text
Raihan Kurnia_222119007_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (203kB)

Abstract

In today's era, automotive training is something that is most sought after by the public because it has mushroomed in various regions, considering the high use of motorized vehicles that directly require human resources in the field of motor vehicle service. To achieve quality training results, instructors must do careful planning regarding the basic competencies that must be possessed. This study aims to analyze the influence of pedagogic competence and instructor personality competence on the vocational skills of automotive trainees at the East Jakarta Regional Job Training Center. This research uses a quantitative approach with ex-post facto methods. The population in this study was 120 participants with a sample of 92 two-wheeled automotive training participants. Data collection was carried out using observation, questionnaire, and documentation techniques. The results showed that there was a positive and sinister influence between pedagogic competence and instructor personality on vocational skills. This isevidenced by a significance level value of .5% and a calculated t value greater than table, so Ho is rejected and Ha is accepted. As for the R value is in the quarry category,i t is positive and significant in the influence of pedagogic competence and instructor perq sonality on vocational scope. Keywords: pedagogic competence, personality competence, vocational proficiency

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSuherman, Suherman195902141985031003
Thesis advisorDarmawan, Dadan201702012114
Additional Information: Di era sekarang ini, pelatihan otomotif adalah sesuati yang paling dicari oleh masyarakat karena hal tersebut sudah menjamur di berbagai daerah, mengingat tingginya penggunaan kendaraan bermotor yang secara langsung membutuhkan sumber daya manusia dalam bidang service kendaraan bermotor. Untuk mencapai hasil pelatihan yang berkualitas, instruktur harus melakukan perencanaan yang matang mengenai kompetensi dasar yang harus dimiliki. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh kompetensi pedagogik dan kompetensi kepribadian instruktur terhadap kecakapan vokasional peserta pelatihan otomotif di Pusat Pelatihan Kerja Daerah Jakarta Timur. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode ex-post facto. Populasi dalam penelitian ini adalah 120 peserta dengan sampel sebanyak 92 orang peserta pelatihan otomotif roda dua. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan Teknik observasi, angket, dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukan bahwa terdapat pengaruh yang positif dan sinifikan antara kompetensi pedagogik dan kepribadian instruktur terhadap kecakapan vokasional. Hal ini dibuktian dengan nilai taraf signifikansi ,5% dan nilai t hitung lebih besar dari t tabel, sehingga Ho ditolak dan Ha diterima. Adapun untuk nilai R berada dalam kategori kuar, positif dan signifikan dalam pengaruh kompetensi pedagogik dan kepribadian instruktur terhadap kecakpaan vokasional. Kata Kunci: kompetensi pedagogik, kompetensi kepribadian, kecakapan vokasional.
Uncontrolled Keywords: Keywords: pedagogic competence, personality competence, vocational proficiency Kata Kunci: kompetensi pedagogik, kompetensi kepribadian, kecakapan vokasional.
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
Depositing User: Ms Raihan Kurnia
Date Deposited: 01 Aug 2023 15:00
Last Modified: 01 Aug 2023 15:00
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/27415

Actions (login required)

View Item View Item