Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGARUH KUALITAS PELAYANAN, LOKASI DAN NILAI PELANGGAN TERHADAP KEPUASAN PENGUNJUNG BUKIT WARUWANGI KABUPATEN SERANG BANTEN

YUNINGSIH, YUNINGSIH (2023) PENGARUH KUALITAS PELAYANAN, LOKASI DAN NILAI PELANGGAN TERHADAP KEPUASAN PENGUNJUNG BUKIT WARUWANGI KABUPATEN SERANG BANTEN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
Yuningsih_4441190130_01..pdf
Restricted to Registered users only

Download (528kB)
[img] Text
Yuningsih_4441190130_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (387kB)
[img] Text
Yuningsih_4441190130_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (457kB)
[img] Text
Yuningsih_4441190130_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (461kB)
[img] Text
Yuningsih_4441190130_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (202kB)
[img] Text
Yuningsih_4441190130_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (325kB)
[img] Text
Yuningsih_4441190130_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text
Yuningsih_4441190130_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

This study aims to determine the effect of service quality, location and customer value on visitor satisfaction at Bukit Waruwangi, Serang Banten Regency, either partially or simultaneously. The sample in this study used non-probability sampling with a purposive sampling technique, the number of samples in this study was 85 respondents. The variables in this study are service quality (X1), location (X2), customer value (X3), and visitor satisfaction (Y). Methods of data collection using observation, questionnaires, and interviews. There is a descriptive statistical test using SPSS, instrument testing using validation tests and reliability tests. Data analysis using multiple linear regression analysis obtained regression Y = 0.448+ 0.059 X1 + 0.210 X2 + 0.311 X3. Test the hypothesis using SPSS version 21, which uses the t test partially that service quality, location and customer value affect visitor satisfaction and simultaneous tests (f test) obtained f results of 47.813 while ftable of 2.48, it can be concluded simultaneously all variable (X) affects visitor satisfaction (Y). So the results of this study show that service quality, location and customer value affect visitor satisfaction partially and simultaneously.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorBUKHARI, AHMAD197103092005011
Thesis advisorANGGRAENI, DIAN197009162005012001
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kualitas pelayanan, lokasi dan nilai pelanggan terhadap kepuasan pengunjung di Bukit Waruwangi, Serang Banten Kabupaten, baik sebagian maupun serentak. Pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan non probability sampling dengan teknik purposive sampling, jumlah sampel dalam penelitian ini adalah 85 responden. Variabel dalam penelitian ini adalah kualitas pelayanan (X1), lokasi (X2), nilai pelanggan (X3), dan kepuasan pengunjung (Y). Metode dari pengumpulan data menggunakan observasi, angket, dan wawancara. Ada sebuah uji statistik deskriptif menggunakan SPSS, uji instrumen menggunakan uji validasi dan uji reliabilitas. Analisis data menggunakan analisis regresi linier berganda yang diperoleh regresi Y = 0,448+ 0,059 X1 + 0,210 X2 + 0,311 X3. Uji hipotesis menggunakan SPSS versi 21, yang menggunakan uji t secara parsial yaitu kualitas pelayanan, lokasi dan nilai pelanggan berpengaruh terhadap kepuasan pengunjung dan uji simultan (uji f) diperoleh hasil f sebesar 47,813 sedangkan f tabel sebesar 2,48 maka dapat disimpulkan secara simultan semua variabel (X) berpengaruh terhadap kepuasan pengunjung (Y). Jadi hasil dari studi ini menunjukkan bahwa kualitas layanan, lokasi dan nilai pelanggan mempengaruhi pengunjung kepuasan secara parsial dan simultan.
Uncontrolled Keywords: Service Quality, Location, Customer Value, Satisfaction
Subjects: S Agriculture > S Agriculture (General)
Divisions: 04-Fakultas Pertanian
04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis
Depositing User: Mrs Yuniingsih Yuniingsih
Date Deposited: 25 Jul 2023 13:09
Last Modified: 25 Jul 2023 13:09
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/26833

Actions (login required)

View Item View Item