Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STRATEGI PEMASARAN KERIPIK PISANG RIZKA DI KOTA BANDAR LAMPUNG

Andri Yusmeisetyanda, Kris (2019) STRATEGI PEMASARAN KERIPIK PISANG RIZKA DI KOTA BANDAR LAMPUNG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
STRATEGI PEMASARAN KERIPIK PISANG RIZKA DI KOTA BANDAR LAMPUNG.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Founded in 2007, Rizka Banana Chips is an individual company that runs the banana powder business, and is located on Gang Pu Street, Bandar Lampung City. Rizka Lampung Banana Chips do not distribute their products to stores, markets, etc., so that consumers come directly to sell their products. the driver who passes the alley road becomes the main target of sales. not all consumers visit and buy products. because the location is rather protruding from the trans Bandar Lampung route and is difficult to see from the passing driver. Until now, Pisang Rizka Lampung Chips have not developed as expected.The objectives of this study are (1) to determine the right marketing strategy to be applied in Rizka Lampung Banana Chips in prescribing the market, (2) to formulate alternative marketing strategies for Rizka Lampung Banana Chips, (3) to analyze internal and external factors in marketing strategies for Rizla Banana Chips in Bandar Lampung City.The method used in this study is the survey method. place selection and respondent is done purposively. The analytical tool used is the IFE (Internal Factor Evaluation) matrix, EFE matrix (External Factor Evaluation), IE matrix (Internal External), and SWOT matrix (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). Based on IFE matrix obtained 2,70 score, based on EFE matrixs obtained 2,80 score. From both score obtained IE matrixs which on V cell is hold and maintain strategy. Key words :Marketing Strategy, Banana Chips, SWOT

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorSuherna, SuhernaUNSPECIFIED
Thesis advisorMeutia, MeutiaUNSPECIFIED
Additional Information: KRIS ANDRI YUSMEISETYANDA,2019. Strategi Pemasaran Pisang “Toko Keripik Pisang Rizka” di Kota Bandar Lampung. Dibimbing oleh H.Suherna dan Dr. Meutia Keripik Pisang Rizka adalah perusahaan perorangan yang menjalankan bisnis pisang bubuk, dan berlokasi di jalan gang PU, Kota Bandar lampung. Keripik Pisang Rizka Lampung tidak mendistribusikan produknya ke toko, pasar, dan lain-lain, sehingga konsumen yang datang langsung untuk menjual produknya. pengemudi yang melewati jalan gang pu menjadi target utama penjualan. tidak semua konsumen yang mengunjungi dan membeli produk. karena lokasinya agak menjorok dari jalur trans Bandar Lampung dan sulit dilihat dari pengemudi yang lewat. Sampai saat ini, Keripik Pisang Rizka Lampung belum berkembang sesuai dengan harapan. Tujuan dari penelitian ini adalah (1) menentukan strategi pemasaran yang tepat untuk diterapkan di Keripik Pisang Rizka Lampung dalam memprethankan pasar,(2) merumuskan alternatif dtrategi pemasaran Keripik Pisang Rizka Lampung,(3) menganalisa faktor internal dan eksternal strategi pemasaran Keripik Pisang Rizka Lampung di Kota Bandar Lampung. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode survei. pemilihan tempat dan responde dilakukan secara sengaja (purposive). Alat analisis yang digunakan adalah matriks IFE(Internal Factor Evaluation), matriks EFE(External Faktor Evaluation), matriks IE(Internal Eksternal), dan matriks SWOT(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).
Subjects: S Agriculture > S Agriculture (General)
Divisions: 04-Fakultas Pertanian
04-Fakultas Pertanian > 54201-Program Studi Agribisnis
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 11 Oct 2021 08:33
Last Modified: 11 Oct 2021 08:33
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2584

Actions (login required)

View Item View Item