Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PROSEDUR PENYUSUNAN RENCANA KERJA ANGGARAN DAN DOKUMEN PELAKSANAAN ANGGARAN DINAS PEKERJAAN UMUM PENATAAN RUANG KOTA SERANG

Nazla, Tarisha (2023) PROSEDUR PENYUSUNAN RENCANA KERJA ANGGARAN DAN DOKUMEN PELAKSANAAN ANGGARAN DINAS PEKERJAAN UMUM PENATAAN RUANG KOTA SERANG. D3 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB)
[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (583kB)
[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (403kB)
[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (321kB)
[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (285kB)
[img] Text
Tarisha Nazla_5501200031_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (18MB)

Abstract

Budgeting is one of financial planning which manage cash flow in one whole periodic quantitatively. RKA (Rencana Kerja Anggaran)- Budget Planning is a document of planning and budgeting which contain budget income and outcome, and budget spending in a year periodic. DPA (Dokumen Pelaksanaan Anggaran) - Budget Implementation Document is document which consist of income and outcome of every activities local government departement held in a year. Dinas Pekerjaan Umum dan Penataan Ruang - DPUPR (Ministry of Public work and Spatial Planning in Serang City is the main research object in this paper. This research study paper has purpose to acknowledge the procedure arrangement and component of financial budget planning and the documentation of financial budget planning in ministry of public work and spatial planning. The methode that researcher uses in this paper is descriptive methode, which relies on study case to direct field condition and situation to recognize accurate facts on government financial flow sistematically order. As for the result in this study show that the budget planning as well as Budget Implementation Document that Ministry of Public Works and Spatial Planning in Serang city has worked properly based on local government budget planning and budget Implementation Document policy.

Item Type: Thesis (D3)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorDwi Astuti, Kurniasih197601142010122001
Additional Information: Anggaran adalah rencana kegiatan yang menjalankan manajemen dalam satu periode yang tertulis secara kuantitatif. Rencana Kerja Anggaran (RKA) adalah dokumen perencanaan dan penganggaran yang berisi rencana pendapatan, rencana belanja program, kegiatan, dan rencana pembiayaan dalam satu tahun anggaran serta anggaran yang diperlukan untuk melaksanakannya. Dokumen Pelaksanaan Anggaran (DPA) merupakan dokumen yang memuat pendapatan dan belanja setiap SKPD yang digunakan sebagai dasar pelaksanaan oleh pengguna anggaran. Objek Penelitian pada Tugas Akhir ini adalah Dinas Pekerjaan Umum dan Penataan Ruang Kota Serang. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penyusunan rencana kerja anggaran dan dokumen pelaksanaan anggaran pada Dinas Pekerjaan Umum Penataan Ruang Kota Serang. Metode yang digunakan yang digunakan pada Tugas Akhir ini yaitu metode deskriptif, metode ini dilakukan dengan cara menyelidiki keadaan, kondisi atau hal yang sudah disebutkan terkait bagaimana secara sistematis dan akurat tentang fakta-fakta dalam suatu pemerintahan. Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa metode yang telah dilakukan dalam penerapan RKA dan DPA pada Dinas Pekerjaan Umum Kota Serang sudah sesuai dengan penyusunan RKA dan DPA secara umum.
Uncontrolled Keywords: Budget, Budget Planning, Budget Implementation Document Anggaran, Rencana Kerja Anggaran, Dokumen Pelaksanaan Anggaran
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
H Social Sciences > HF Commerce > HF5601 Accounting
Divisions: 05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis
05-Fakultas Ekonomi dan Bisnis > 62201-Program Diploma III Akuntansi
Depositing User: Tarisha Nazla
Date Deposited: 12 Jul 2023 11:29
Last Modified: 12 Jul 2023 11:29
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/25787

Actions (login required)

View Item View Item