Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENGGAMBARAN LAKI-LAKI DALAM IKLAN MS GLOW FOR MEN VERSI #SEMUAJUGABISA

Rahmasari, Nabila (2023) PENGGAMBARAN LAKI-LAKI DALAM IKLAN MS GLOW FOR MEN VERSI #SEMUAJUGABISA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_6662150014_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (5MB)
[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_662150014_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_6662150014_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (333kB)
[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_6662150014_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (848kB)
[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_6662150014_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (924kB)
[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_6662150014_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (154kB)
[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_6662150014_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (371kB)
[img] Text (SKRIPSI)
NABILA RAHMASARI_6662150014_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

Nabila Rahmasari. NIM. 6662150014. 2022. Portrayal of Men in MS Glow For Men #SemuaJugabisa Version Advertisement . Communication Science Department. Faculty of Social and Political Science. Advisor I: Uliviana Restu H., M.I.Kom, Advisor II: Puspita Asri P., M.I.Kom. This study aims to determine the simbols and meanings of the simbols used by MS Glow For Men in their advertisements, namely #AllJugabisa version as a portrayal of Male. The research method used in this research is a qualitative descriptive study. Visual and non-visual signs in classified ads are then analyzed using the study of simbol theory by Susanne Langer. The data collection technique used in this research is documentation. The results of this study are the MS Glow For Men version of the #SemuaJugaBisa advertising using expression simbols, presentational simbols, and simbols of masculinity in describing men. The meaning of these symbols is that in this advertisement every men can change and have an attractive appearance if they take care of their body. Keywords: Advertising, Men, Susanne Langer's Simbol Theory

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHANDANINGTIAS, ULIVIANA RESTU0017078105
Thesis advisorPRACEKA, PUSPITA ASRI0013078402
Additional Information: Nabila Rahmasari. NIM. 6662150014. 2022. Penggambaran Laki-laki Dalam Iklan MS Glow For Men Versi #SemuaJugaBisa. Program Studi Ilmu Komunikasi. Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik. Universitas Sultan Ageng Tirtayasa. Dosen Pembimbing I: Uliviana Restu H., M.I.Kom, Dosen Pembimbing II: Puspita Asri P., M.I.Kom. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui simbol dan makna simbol yang digunakan oleh MS Glow For Men dalam iklannya yaitu versi #SemuaJugaBisa sebagai penggambaran Laki-Laki. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah studi deskriptif kualitatif. Tanda visual dan non-visual dalam iklan diklasifikasikan kemudian dianalisis menggunakan kajian teori simbol oleh Susanne Langer. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini yaitu dokumentasi. Hasil penelitian ini adalah iklan MS Glow For Men versi #SemuaJugaBisa menggunakan simbol ekspresi, simbol presentasional, dan simbol maskulinitas dalam menggambarkan laki-laki. Makna dari simbol-simbol tersebut adalah dalam iklan ini setiap laki-laki dapat berubah dan memiliki penampilan menarik jika merawat tubuh mereka. Kata Kunci: Iklan, Laki-laki, Teori Simbol Susanne Langer
Subjects: Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Ms Nabila Rahmasari
Date Deposited: 26 Jun 2023 16:13
Last Modified: 26 Jun 2023 16:13
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/25623

Actions (login required)

View Item View Item