Rahamatullah, Danu (2023) PERBANDINGAN SISTEM POWERTRAIN TYPE SPROCKET CHAIN TERHADAP KECEPATAN PADA PROTOTYPE MOBIL LISTRIK KAIBON. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_FULL TEXT.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_01.pdf Restricted to Registered users only Download (712kB) |
|
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_02.pdf Restricted to Registered users only Download (552kB) |
|
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_03.pdf Restricted to Registered users only Download (221kB) |
|
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_04.pdf Restricted to Registered users only Download (313kB) |
|
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_05.pdf Restricted to Registered users only Download (134kB) |
|
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (74kB) |
|
Text (SKRIPSI)
2284170036_Danu Rahmatullah_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (717kB) |
Abstract
Penelitian yang bertujuan untuk mengetahui kecepatan maksimal dengan perbandingan rasio gir 1.89, 1.00, dan 1.50. Pengujian dilakukan dengan dua kategori yaitu laju lurus dan laju belok. Pengujian dilakukan melalui dua pengujian yaitu pengujian secara teori (rumus) dan pengujian langsung dilapangan. Metode penelitian ini menggunakan jenis penelitian eksperimen murni (true experimental) yang dilakukan pengujian laju lurus dan laju belok dengan tiga perbandingan rasio gir untuk mencapai kecepatan yang maksimal. Hasil dari pengujian kalkulasi menghitung kecepatan Motor BLDC (RPM) menghasilkan 617 RPM dan 598 RPM, kemudian hasil dari pengujian lapangan menghasilkan kecepatan maksimal pada laju lurus 32 km/h dan laju belok 25 km/h. Hasil penelitian ini adalah kecepatan mobil listrik kaibon dipengaruhi oleh rasio gir. Maka semakin kecil rasio gir semakin bertambah hasil kecepatan mobil listrik kaibon. Penelitian ini memiliki perbedaan terhadap hipotesis yang telah ditentukan karna adanya faktor perbedaan secara teori (rumus) dan pengujian secara langsung dilapangan.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Research that aims to determine the maximum speed with a ratio of gear ratios 1.89, 1.00, and 1.50. The test was carried out in two categories, namely straight speed and turning speed. The test is carried out through two tests, namely testing the formula calculation and direct testing in the field. The results of the calculation test calculate the speed of the BLDC Motor (RPM) to produce 617 RPM and 598 RPM, then the results of field tests produce a maximum speed at a straight speed of 32 km/h and a turning speed of 25 km/h. This research method uses a true experimental type of research which tests straight speed and turning speed with three gear ratio ratios to achieve maximum speed. The results of this study are that the speed of the kaibon electric car is influenced by the gear ratio. So the smaller the gear ratio, the higher the speed of the kaibon electric car. This study has differences from the hypotheses that have been determined because of the differences in calculations and direct testing. | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Rasio Gir, Kecepatan, Mobil listrik kaibon Gear Ratio, Speed, Kaibon electric car | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 83203-Jurusan Pendidikan Vokasional Teknik Mesin 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
|||||||||
Depositing User: | mrs Danu Rahamatullah | |||||||||
Date Deposited: | 26 Jun 2023 15:39 | |||||||||
Last Modified: | 26 Jun 2023 15:39 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/25523 |
Actions (login required)
View Item |