Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

PENERAPAN MODEL MISSOURI MATHEMATICS PROJECT (MMP) DENGAN METODE TALKING STICK TERHADAP PENINGKATAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH DAN SELF CONFIDENCE MATEMATIK SISWA SMP

Rahmawati, Yuni (2015) PENERAPAN MODEL MISSOURI MATHEMATICS PROJECT (MMP) DENGAN METODE TALKING STICK TERHADAP PENINGKATAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH DAN SELF CONFIDENCE MATEMATIK SISWA SMP. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
PENERAPAN MODEL MISSOURI MATHEMATICS PROJECT (MMP) DENGAN METODE TALKING STICK TERHADAP PENINGKATAN KEMAMPUAN PEMECAHAN M~2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

This research is motivated by the lack of mathematical problem solving skills and self confidence while math junior high school students so necessary to have a learning model that mamapu to improve problem solving skills and self confidence. One model of learning that can be used is a model Missouri Mathematics Project (MMP) by the method of Talking Stick. This study aims to determine: (1) The ability of solving mathematical problems students get MMP models with Talking Stick method compared with students who received conventional learning; (2) The increase in mathematical problem solving ability of students who get the model MMP with Talking Stick method compared with students who received conventional learning; (3) Self Confidence students who obtain MMP models with Talking Stick method compared with students who received conventional learning; (4) Increased Self Confidence students who obtain MMP models with Talking Stick method compared with students who received conventional learning. The method used is the quasiexperimental method with the entire population of eighth grade students of SMP Negeri 1 Bojonegara. Sampling is done by cluster random sampling technique. The results showed: (1) The ability of solving mathematical problems students get a model with method MMP Talking Stick better than students who received conventional learning; (2) The increase in mathematical problem solving ability of students who get the model MMP with Talking Stick method is better than students who received conventional learning; (3) Self Confidence students who obtain MMP models with Talking Stick method better than students who received conventional learning; (4) Increased Self Confidence students who obtain MMP models with Talking Stick method is better than students who received conventional learning.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAsih, IndhiraUNSPECIFIED
Thesis advisorSudiana, RiaUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini dilatarbelakangi oleh rendahnya kemampuan pemecahan masalah matematis dan self confidence siswa SMP saat pelajaran matematika sehingga diperlukan adanya suatu model pembelajaran yang mamapu untuk meningkatkan kemampuan pemecahan masalah dan self confidence. Salah satu model pembelajaran yang dapat digunakan yaitu model Missouri Mathematics Project (MMP) dengan Metode Talking Stick. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui : (1) Kemampuan Pemecahan masalah matematis siswa yang mendapatkan model MMP dengan metode Talking Stick dibandingkan dengan siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional; (2) Peningkatan kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang mendapatkan model MMP dengan metode Talking Stick dibandingkan dengan siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional; (3) Self Confidence siswa yang memperoleh model MMP dengan metode Talking Stick dibandingkan dengan siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional; (4) Peningkatan Self Confidence siswa yang memperoleh model MMP dengan metode Talking Stick dibandingkan dengan siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kuasi eksperimen dengan populasi seluruh siswa kelas VIII SMP Negeri 1 Bojonegara. Penarikan sampel dilakukan dengan teknik cluster random sampling. Hasil penelitian menunjukkan: (1) Kemampuan Pemecahan masalah matematis siswa yang mendapatkan model MMP dengan metode Talking Stick lebih baik daripada siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional; (2) Peningkatan kemampuan pemecahan masalah matematis siswa yang mendapatkan model MMP dengan metode Talking Stick lebih baik daripada siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional; (3) Self Confidence siswa yang memperoleh model MMP dengan metode Talking Stick lebih baik daripada siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional; (4) Peningkatan Self Confidence siswa yang memperoleh model MMP dengan metode Talking Stick lebih baik daripada siswa yang mendapatkan pembelajaran konvensional.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 11 Oct 2021 07:36
Last Modified: 11 Oct 2021 07:36
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2543

Actions (login required)

View Item View Item