Darmawan, Raden Alfarouqy (2023) Profil Technological, Pedagogical, And Content Knowledge (TPACK) Guru Kelas IV SDN Batok Bali dalam Pembelajaran Tematik di Era New Normal. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_01.pdf Restricted to Registered users only Download (586kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_02.pdf Restricted to Registered users only Download (382kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_03.pdf Restricted to Registered users only Download (485kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_04.pdf Restricted to Registered users only Download (344kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_05.pdf Restricted to Registered users only Download (345kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_06.pdf Restricted to Registered users only Download (193kB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (7MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Raden Alfarouqy Darmawan_2227180094_Ref.pdf Restricted to Registered users only Download (410kB) |
Abstract
The purpose of this research is to find out how the teacher's steps in preparing thematic learning are integrated with the TPACK framework, how the thematic learning process has implemented TPACK in class and the results or output after implementing the TPACK integrated learning. This research uses a qualitative approach with descriptive methods. The data collected in this study used structured interviews, routine observations, and documentation The subjects of this study were Grade IV teacher at SDN Batok Bali. Field findings prove that the Batok Bali elementary teacher is one of the teachers who can be an example for other teachers in integrating TPACK into thematic learning in this new normal era. The results of this study illustrate that the teacher has his way of using technology for learning. The teacher also has strengths and weaknesses when combining technology, pedagogics, and teaching content to increase the effectiveness and efficiency of learning
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Tujuan penelitian ini untuk mengetahui bagaimanakah langkah guru dalam mempersiapkan pembelajaran tematik yang diintegrasikan dengan kerangka kerja TPACK, bagaimana proses pembelajaran tematik yang telah diterapkan TPACK di kelas dan juga hasil atau output setelah diterapkan pembelajaran terintegrasi TPACK tersebut. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode deskriptif. Data yang dikumpulkan pada penelitian ini menggunakan wawancara terstruktur, observasi rutin, dan dokumentasi. Subjek penelitian ini adalah guru kelas IV di SDN Batok Bali. Temuan lapangan yang membuktikan bahwa guru SDN Batok Bali yang merupakan salah satu guru yang dapat menjadi contoh untuk guru-guru lainnya dalam mengintegrasikan TPACK ke dalam pembelajaran tematik di era new normal ini. Hasil penelitian ini menggambarkan bahwa guru tersebut memiliki cara sendiri dalam memanfaat teknologi untuk pembelajaran, serta guru juga memiliki kelebihan dan kekurangan ketika menggabungkan teknologi, pedagogik, dan konten ajar dalam maksud meningkatkan efektivitas dan efisiensi pembelajaran. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86206-Jurusan Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
|||||||||
Depositing User: | Raden Alfarouqy Darmawan | |||||||||
Date Deposited: | 10 May 2023 09:46 | |||||||||
Last Modified: | 10 May 2023 09:46 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/23826 |
Actions (login required)
View Item |