Nur Riyanti, Maya (2017) HUBUNGAN PENGUASAAN KALIMAT EFEKTIF DAN PERSEPSI SISWA TERHADAP STRATEGI PEMBELAJARAN GURU DENGAN KEMAMPUAN MENULIS KARANGAN NARASI SISWA KELAS VII SMP NEGERI 1 KABUPATEN ANYER. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
HUBUNGAN PENGUASAAN KALIMAT EFEKTIF DAN PERSEPSI SISWA TERHADAP STRATEGI PEMBELAJARAN GURU DENGAN KEMAMPUAN MENULIS KARANGAN NARASI SISWA KELAS VII SMPN 1 KABUPATEN ANYER.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
This study aims to determine: 1) the relationship between the mastery of effective sentences with the ability to write a narrative essay; 2) the relationship between students' perception of teacher learning strategy with a narrative essay writing skills; and 3) the relationship between the mastery of effective sentences and students' perception of teacher learning strategy with the ability to write a narrative essay. The method used in this research is survey method with the correlational approach. Population of all student / student of class VII SMP Negeri 1 Anyer District 231 students. a sample of 25% of seventh grade students of SMP Negeri 1 Anyer district who are members of the population so that a sample of this study amounted to 25% x 231 = 57.75 58. The result of this study showed: 1) Mastery effective sentence has a significant relationship with the ability to write a narrative essay. This is proven by the results of effective sentence mastery and the ability to write narrative essays have coefficient correlation value of 0.713. This means that the relationship between the mastery of effective sentences and narrative essay writing skills including strong category; 2) The perception of students towards learning strategies teachers have a significant relationship with the narrative essay writing skills. This is proven by the results of students' perception of teacher learning strategy and the ability to write narrative essays have coefficient correlation value of 0.648. This means that the relationship between students' perception of teacher learning strategy and the ability to write narrative essays including strong category; 3_ Mastery effective sentence and perceptions of students towards learning strategies teachers have a significant relationship with the narrative essay writing skills. This is proven by the results of effective sentence mastery and students' perception of teacher learning strategy with the ability to write a narrative essay coefficient correlation value of 0.787. This means that the relationship between the mastery of effective sentences and students' perception of teacher learning strategy with the ability to write a narrative essay includes very powerful category.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: 1) hubungan antara penguasaan kalimat efektif dengan kemampuan menulis karangan narasi; 2) hubungan antara persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru dengan kemampuan menulis karangan narasi; dan 3) hubungan antara penguasaan kalimat efektif dan persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru dengan kemampuan menulis karangan narasi. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian survei dengan pendekatan korelasional. Populasi seluruh siswa/siswi kelas VII SMP Negeri 1 Kabupaten Anyer sebanyak 231 siswa. sampel sebesar 25% dari siswa kelas VII SMP Negeri 1 Kabupaten Anyer yang menjadi anggota populasi sehingga yang menjadi sampel penelitian ini berjumlah 25% x 231 = 57,75 58 orang siswa.Hasil penelitian menunjukkan: 1) Penguasaan kalimat efektif memiliki hubungan yang signifikan dengan kemampuan menulis karangan narasi. Hal ini terbukti berdasarkan hasil penguasaan kalimat efektif dan kemampuan menulis karangan narasi memiliki nilai koefisien korelasinya sebesar 0,713. Artinya hubungan antara penguasaan kalimat efektif dan kemampuan menulis karangan narasi termasuk kategori kuat; 2) Persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru memiliki hubungan yang signifikan dengan kemampuan menulis karangan narasi. Hal ini terbukti berdasarkan hasil persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru dan kemampuan menulis karangan narasi memiliki nilai koefisien korelasinya sebesar 0,648. Artinya hubungan antara persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru dan kemampuan menulis karangan narasi termasuk kategori kuat; 3) Penguasaan kalimat efektif dan persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru memiliki hubungan yang signifikan dengan kemampuan menulis karangan narasi. Hal ini terbukti berdasarkan hasil penguasaan kalimat efektif dan persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru dengan kemampuan menulis karangan narasi memiliki nilai koefisien korelasinya sebesar 0,787. Artinya hubungan antara penguasaan kalimat efektif dan persepsi siswa terhadap strategi pembelajaran guru dengan kemampuan menulis karangan narasi termasuk kategori sangat kuat. | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | |||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88201-Jurusan Pendidikan Bahasa Indonesia |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 08 Oct 2021 03:49 | |||||||||
Last Modified: | 08 Oct 2021 03:49 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2375 |
Actions (login required)
View Item |