Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

HASIL BELAJAR SISWA DENGAN MODEL PEMBELAJARAN BERBASIS PROYEK PADA MATERI DAUR ULANG LIMBAH DI MA AL-ITIHAD CIMANGPANG

MEILANI, DINE (2017) HASIL BELAJAR SISWA DENGAN MODEL PEMBELAJARAN BERBASIS PROYEK PADA MATERI DAUR ULANG LIMBAH DI MA AL-ITIHAD CIMANGPANG. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
HASIL BELAJAR SISWA DENGAN MODEL PEMBELAJARAN BERBASIS PROYEK PADA MATERI DAUR ULANG LIMBAH DI MA AL-ITIHAD CIMANGPANG.pdf
Restricted to Registered users only

Download (10MB)

Abstract

This study aimed to find out the results of class X student through learning activities by using project based learning on the concept of waste and recycling. The method used in this research is descriptive method. The population in this study is the class X.1 MA AL-Itihad Cimangpang wich contains 31 students. The sampling technique in this research is purposive sampling. The technique used for data retrieval were test and non-test . Test technique conducted by using objective test to measure students’ cognitive skill and non-test technique conducted by using attitude questionnaire to measure students’ affective skill, and observation sheet to measure students’ psychomotor skill. The result of research showed the value of students’ cognitive skill was 76,93 with good category, the value of students’ affective skill was 80,96 with very good category, and the value of students’ psychomotor skill was 86,02 with very good category

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorFirdaus, NajmiUNSPECIFIED
Thesis advisorErmila Hendriyani, MilaUNSPECIFIED
Additional Information: Penelitian ini bertujuan untuk untuk mengetahui hasil belajar siswa kelas X melalui kegiatan pembelajaran dengan menggunakan Project Based Learning pada konsep daur ulang limbah. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif. Populasi dalam penelitian ini adalah kelas X.1 MA ALitihad Cimangpang yang berjumlah 31 siswa. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini adalah purposive sampling. Teknik yang digunakan untuk pengumpulan data ada dua jenis, yaitu teknik tes dan non tes. Teknik tes menggunakan tes objektif untuk mengukur kemampuan kognitif siswa. Teknik non tes menggunakan kuesioner untuk mengukur kemampuan afektif siswa dan lembar observasi untuk mengukur kemampuan psikomotorik siswa. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kemampuan kognitif siswa memiliki nilai rata-rata sebesar 76,93 dengan kategori baik, kemampuan afektif siswa memiliki nilai ratarata sebesar 80,96 dengan kategori sangat baik, dan kemampuan psikomotorik siswa memiliki nilai rata-rata sebesar 86,02 dengan kategori sangat baik.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84205-Jurusan Pendidikan Biologi
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 08 Oct 2021 03:01
Last Modified: 08 Oct 2021 03:01
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2348

Actions (login required)

View Item View Item