AJI, MASTONO (2023) PENGARUH BEBAN KERJA MENTAL TERHADAP STRES KERJA DOSEN JURUSAN TEKNIK INDUSTRI UNTIRTA PADA PEMBELAJARAN DARING. S1 thesis, Fakultas Teknik Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Text
Mastono Aji_3333180001_Fulltext.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_01.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_02.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_03.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_04.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_05.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_06.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_Ref.pdf Download (2MB) |
|
Text
Mastono Aji_3333180001_Lamp.pdf Download (2MB) |
|
Text (SKRIPSI)
Mastono Aji_3333180001_CP.pdf Restricted to Registered users only Download (27MB) |
Abstract
There is an alleged mental workload on work stress in lecturers of the Department of Industrial Engineering Untirta because there are similar conditions that occur when online learning is carried out, with the connection between mental workload and work stress we can find out the factors that can affect lecturer performance when online learning and evaluate it. This research method uses the NASA-TLX method to measure and analyze the mental workload of lecturers. ISMA method to determine the work stress experienced by lecturers based on their level. Based on the calculation results, mental workload as much as 52% is in the moderate category. Work stress with a weight category of as much as 60%. The most dominant factor affecting mental workload is the OP (Own Performance) indicator. The nature or characteristics of bad behavior, and unhealthy behavior are the most dominant factors influencing work stress. The calculated t value (47,402) > t table (2,069) with a significant level of 0.000, this means 0.000 <0.05. Mental workload significantly affects lecturer work stress. Keywords: Mental workload, Online Learning, Stress Work, Lecturers
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | MASTONO AJI. PENGARUH BEBAN KERJA MENTAL TERHADAP STRES KERJA DOSEN JURUSAN TEKNIK INDUSTRI UNTIRTA PADA PEMBELAJARAN DARING. DIBIMBING OLEH ANI UMYATI, S.T., M.T. NURAIDA WAHYUNI, S.T., M.T. Adanya dugaan beban kerja mental terhadap stres kerja pada Dosen Jurusan Teknik Industri Untirta karena ada kesamaan kondisi yang terjadi pada saat pembelajaran daring dilaksanakan, dengan dihubungkannya antara beban kerja mental dengan stres kerja kita dapat mengetahui faktor-faktor yang dapat mempengaruhi kinerja dosen ketika pembelajaran daring dan mengevaluasinya. Metode penelitian ini menggunakan metode NASA-TLX untuk mengukur dan menganalisis beban kerja mental Dosen. Metode ISMA untuk mengetahui stres kerja yang dialami Dosen berdasarkan tingkatannya. Berdasarkan hasil perhitungan, beban kerja mental sebanyak 52% terasuk kategori sedang. Stres kerja dengan kategori berat sebanyak 60%. Faktor yang paling dominan mempengaruhi beban kerja mental adalah indikator OP (Own Performance). Sifat atau karateristik perilaku buruk, dan perilaku tidak sehat merupakan faktor yang paling dominan mempengaruhi stres kerja. Nilai t hitung (47,402) > t tabel (2,069) dengan tingkat signifikan sebesar 0,000, hal tersebut memiliki arti 0,000 < 0,05. Beban kerja mental secara signifikan mempengaruhi stres kerja Dosen. Kata kunci: Beban Kerja Mental, Pembelajaran Daring, Stres Kerja, Dosen | |||||||||
Subjects: | H Social Sciences > HA Statistics H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management Q Science > QP Physiology |
|||||||||
Divisions: | 03-Fakultas Teknik 03-Fakultas Teknik > 26201-Jurusan Teknik Industri |
|||||||||
Depositing User: | Mr Mastono Aji | |||||||||
Date Deposited: | 13 Apr 2023 08:49 | |||||||||
Last Modified: | 13 Apr 2023 08:49 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/23288 |
Actions (login required)
View Item |