Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

ANALISIS RESPONS PEMBACA DALAM KUMPULAN CERPEN SEPOTONG HATI YANG BARU KARYA TERE LIYE DAN PEMBELAJARANNYA KELAS XI DI SMA AL-ISHLAH

Yusrini, Ayu (2017) ANALISIS RESPONS PEMBACA DALAM KUMPULAN CERPEN SEPOTONG HATI YANG BARU KARYA TERE LIYE DAN PEMBELAJARANNYA KELAS XI DI SMA AL-ISHLAH. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
ANALISIS RESPONS PEMBACA DALAM KUMPULAN CERPEN SEPOTONG HATI YANG BARU KARYA TERE LIYE DAN PEMBELAJARANNYA KELAS XI DI SMA AL-ISHLAH.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)

Abstract

The question of this study is "How is the reader's response to the feasibility of the collection of TereLiye's New Hearts story short story as a reading material in the XI SMA Al-Ishlah class?" And "How the Lesson Plan Learned in XI SMA Al-Ishlah based on The results of the analysis? "The purpose of this study is to describe the reader's response to the feasibility of a collection of short stories TereLiye's New Heart piece as a class XI teaching material in high school and preparing the Learning Plan (RPP) reading class XI in SMA by linking the results of the analysis. This research uses descriptive qualitative research method. This research is to describe the result of analysis to the reader's response in interpreting the collection of TereLiye's novel piece of Tati Li's New Heart piece which is the source of research data. Data collection techniques used are questionnaires or questionnaires. The reader response is obtained from the questionnaire that has been given to the students of class XI in SMA Al-Ishlah as many as 30 students. Based on the results of this study is significant, this shows that the collection of short stories TereLiye's New Heart piece is getting a good response from students, so the collection of short stories TereLiye's New Heart piece can be used as a class XI teaching materials in high school and can be prepared Learning Implementation Plan (RPP).

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorHusnul Mawadah, AdeUNSPECIFIED
Thesis advisorHerwan, HerwanUNSPECIFIED
Additional Information: Pertanyaan penelitian ini adalah “Bagaimanakah Respons pembaca terhadap kelayakan kumpulan cerpen Sepotong Hati Yang Baru karya Tere Liye sebagai bahan ajar membaca di kelas XI SMA Al-Ishlah?” dan “Bagaimana Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) membaca di kelas XI SMA Al-Ishlah berdasarkan hasil analisis?” Tujuan penelitian ini untuk mendeskripsikan respons pembaca terhadap kelayakan kumpulan cerpen Sepotong Hati Yang Baru karya Tere Liye sebagai bahan ajar kelas XI di SMA dan menyusun Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) membaca kelas XI di SMA dengan mengaitkan hasil analisis. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif yang bersifat deskriptif. Penelitian in berupa mendeskripsikan hasil analisis terhadap respons pembaca dalam memaknai kumpulan cerpen Sepotong Hati Yang Baru karya Tere Liye yang menjadi sumber data penelitian. Teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu penyebaran angket atau kuesioner. Respon pembaca diperoleh dari angket yang telah diberikan kepada siswa kelas XI di SMA Al-Ishlah sebanyak 30 siswa. Berdasarkan hasil penelitian ini signifikan, ini menunjukan bahwa kumpulan cerpen Sepotong Hati Yang Baru karya Tere Liye tersebut mendapatkan respons baik dari siswa, sehingga kumpulan cerpen Sepotong Hati Yang Baru karya Tere Liye dapat dijadikan sebagai bahan ajar kelas XI di SMA dan dapat disusun Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP).
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 88201-Jurusan Pendidikan Bahasa Indonesia
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 08 Oct 2021 02:29
Last Modified: 08 Oct 2021 02:29
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2323

Actions (login required)

View Item View Item