Haryani, Arni (2023) PENGARUH METODE BERCERITA TERHADAP PEMAHAMAN MITIGASI BANJIR PADA ANAK USIA 5-6 TAHUN DI KECAMATAN WANASALAM. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text
Arni Haryani_2228180054_02.pdf Restricted to Registered users only Download (362kB) |
|
Text
Arni Haryani_2228180054_04.pdf Restricted to Registered users only Download (650kB) |
|
Text
Arni Haryani_2228180054_03.pdf Restricted to Registered users only Download (762kB) |
|
Text
Arni Haryani_2228180054_ref.pdf Restricted to Registered users only Download (411kB) |
|
Text
Arni Haryani_2228180054_05.pdf Restricted to Registered users only Download (292kB) |
|
Text
Arni Haryani_2228180054_Fulltext.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text
Arni Haryani_2228180054_Lamp.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Arni Haryani_2228180054_01.pdf Restricted to Registered users only Download (759kB) |
Abstract
Indonesia is a country that always experiences floods. Flood mitigation is very important to be implemented in early childhood learning, bearing in mind that one of the victims who are vulnerable to disasters is one of them is early childhood. To overc ome and reduce disaster risk by doing mitigation. The lack of understanding of mitigation in early childhood is an interesting thing for researchers to conduct research related to flood disaster mitigation in early childhood. The purpose of this study is whether there is an effect of the storytelling method on the understanding of flood mitigation in early childhood. This research is a quantitative research using experimental methods. The research instrument used was a checklist. In this research, there is an influence of the storytelling method on the understanding of flood mitigation in early childhood. Through this mitigation lesson, children gain an understanding of what must be done to prevent flooding, what must be done when a flood occurs and what must be done after the flood occurs. Keywords: Mitigation, Flood, Early Chilhood.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Indonesia merupakan salah satu Negara yang selalu mengalami banjir. Mitigasi banjir menjadi hal yang sangat penting diterapkan didalam pembelajaran anak usia dini, mengingat salah satu korban yang rentan terhadap bencana salah satunya anak usia dini. Untuk menanggulangi dan mengurangi resiko bencana dengan melakukan mitigasi. Kurangnya pemahaman mitigasi pada anak usia dini menjadi hal yang menarik bagi peneliti untuk melakukan penelitian terkait mitigasi bencana banjir pada anak usia dini. Tujuan dari penelitian ini yaitu apakah terdapat pengaruh metode bercerita terhadap pemahaman mitigasi banjir pada anak usia dini. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan menggunakan metode eksperimen. Instrumen penelitian yang digunakan yaitu menggunakan ceklis. Dalam peneltian ini terdapat pengaruh metode bercerita terhadap pemahaman mitigasi banjir pada anak usia dini. Melalui pembelajaran mitigasi ini anak mendapat pemahaman tentang apa saja yang harus dilakukan untuk mencegah banjir, apa saja yang harus dilakukan ketika bencana banjir itu datang dan apa saja yang harus dilakukan setelah banjir itu terjadi. Kata Kunci : Mitigasi, Banjir, Anak Usia Dini | |||||||||
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci : Mitigasi, Banjir, Anak Usia Dini Keywords: Mitigation, Flood, Early Chilhood | |||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) L Education > LB Theory and practice of education |
|||||||||
Divisions: | 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 86202-Jurusan Pendidikan Guru PAUD |
|||||||||
Depositing User: | mrs Arni Haryani | |||||||||
Date Deposited: | 16 Mar 2023 15:51 | |||||||||
Last Modified: | 16 Mar 2023 15:51 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/22455 |
Actions (login required)
View Item |