Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

STRATEGI SOSIAL MEDIA MARKETING AKUN INSTAGRAM @TATAKANCOFFEE DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN

AMINULLAH, FEBRIAN (2023) STRATEGI SOSIAL MEDIA MARKETING AKUN INSTAGRAM @TATAKANCOFFEE DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_CP.pdf
Restricted to Registered users only

Download (79kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (273kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (130kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (90kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (172kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (332kB)
[img] Text (SKRIPSI)
Febrian Aminullah_6662170124_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (618kB)

Abstract

Business developments in various sectors have resulted in very tight competition, at this time it is not how the company's business provides products or services but how the products or services produced by the company can be known by the wider community and accepted by consumers. Technological advances make many companies or business people carry out their marketing strategies through social media. The purpose of this study was to determine the social media marketing strategy of the @tatakancoffee account in increasing sales. This study uses the 7P marketing mix theory developed by Kotler. The method used in this study is descriptive qualitative and data collection techniques with interviews, observations, and documentation. The result of this research is that Tatakan Coffee uses Instagram social media as its marketing media and realizes its marketing strategy through the Instagram account @tatakancoffee which is behind the increasing number of social media users and is in accordance with Tatakan Coffee's target market, namely young people who are now actively using Instagram social media. . The researcher also concludes that the marketing strategy on the @tatakancoffee instagram account applies the 7P marketing mix whose components are product, price, place, promotion, people, physical evidence, and process. Then the form of promotional activities carried out by the Instagram account @tatakancoffee, namely Instagram adsense, discount stories and tagging the @tatakancoffee account, attracting Instagram influencers, and customer experience.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorWinangsih, Rahmi196810192005012001
Thesis advisorYudhi Septa P, Ronny198009242014041001
Additional Information: Perkembangan bisnis pada berbagai sektor mengakibatkan persaingan yang sangat ketat, pada saat ini tidak hanya bagaimana bisnis perusahaan menyediakan produk atau layanan akan tetapi bagaimana produk atau jasa yang dihasilkan perusahaan dapat diketahui oleh masyarakat luas dan diterima oleh konsumen. Kemajuan teknologi membuat banyak perusahaan-perusahaan atau pelaku bisnis melakukan strategi pemasarannya melalui media sosial. Tujuan pada penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi sosial media marketing akun instagram @tatakancoffee dalam meningkatkan penjualan. Penelitian ini menggunakan teori bauran pemasaran (marketing mix) 7P yang dikembangkan oleh Kotler. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah deskriptif kualitatif dan teknik pengumpulan data dengan wawancara, observasi, dan dokumentasi. Hasil dari penelitian ini adalah Tatakan Coffee menggunakan media sosial instagram sebagai media pemasarannya dan merealisasikan strategi pemasarannya melalui akun instagram @tatakancoffee yang latar belakangi pada pengguna media sosial yang semakin meningkat dan sesuai dengan target market Tatakan Coffee yaitu kalangan muda yang sekarang aktif menggunakan media sosial instagram. Peneliti juga menyimpulkan bahwa Strategi pemasaran pada akun instagram @tatakancoffee menerapkan bauran pemasaran (marketing mix) 7P yang komponennya berupa product, price, place, promotion, people, physical evidence, dan process. Lalu bentuk aktivitas promosi yang dilakukan oleh akun instagram @tatakancoffee yaitu instagram adsense, diskon stories dan tag akun @tatakancoffee, menarik influencer instagram, dan experience costumer.
Subjects: Communication > Public Relations Science
Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Mr Febrian Aminullah
Date Deposited: 13 Mar 2023 15:15
Last Modified: 13 Mar 2023 15:15
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/22162

Actions (login required)

View Item View Item