Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

EKSPLORASI HUBUNGAN DEMOGRAFI SISWA TERHADAP KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH SETELAH PEMBELAJARAN MATEMATIKA DENGAN MODEL PROBLEM BASED LEARNING

Mustika, Winda (2015) EKSPLORASI HUBUNGAN DEMOGRAFI SISWA TERHADAP KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH SETELAH PEMBELAJARAN MATEMATIKA DENGAN MODEL PROBLEM BASED LEARNING. S1 thesis, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.

[img] Text
EKSPLORASI HUBUNGAN DEMOGRAFI SISWA.PDF - Published Version
Restricted to Registered users only until 2015.

Download (13MB)

Abstract

Winda Mustika. Exploration Relations Student Demographics for Problem Solving Ability after Learning Mathematics with Problem Based Learning Model. Thesis, Department of Mathematics Education, the Faculty of Education, University of Sultan Agung Tirtayasa, Serang, 2015 . Problem Based Learning is a learning model that uses real-world problems as a context for students to learn about critical thinking and problem solving skills, as well as to acquire knowledge and essential concept of learning materials. This study aims to determine what demographic factors were significantly related to students' mathematical problem solving ability. This study is a population study with 40 students of class VII C SMP Negeri 10 Cilegon. This research is a descriptive study. The research instrument is given in the form of mathematical problem solving ability test with the subject quadrilateral. Demographic factors are referred to in this study: gender, age, origin elementary school, place of residence, parental education, and occupation of parents. Based on the results of data processing by using the chi-square test, it can be concluded that there was no significant relationship between demographic factors of students with mathematical problem solving ability after learning problem-based learning model. Keywords : Exploration, Demographics, Problem Based Learning.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorFathurrohman, Maman198209252006041001
Thesis advisorSudiana, Ria198101302008121001
Additional Information: ABSTRAK Winda Mustika. Eksplorasi Hubungan Demografi Siswa terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah setelah Pembelajaran Matematika dengan Model Problem Based Learning. Skripsi, Jurusan Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, Serang, 2015. Problem Based Learning merupakan model pembelajaran yang menggunakan masalah dunia nyata sebagai suatu konteks bagi peserta didik untuk belajar tentang cara berpikir kritis dan keterampilan pemecahan masalah, serta untuk memperoleh pengetahuan dan konsep yang esensial dari materi pembelajaran. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor demografi apa saja yang secara signifikan berhubungan dengan kemampuan pemecahan masalah matematis siswa. Penelitian ini adalah penelitian populasi dengan jumlah 40 siswa kelas VII C SMP Negeri 10 Cilegon. Jenis penelitian ini adalah Penelitian deskriptif. Instrumen penelitian yang diberikan berupa tes kemampuan pemecahan masalah matematis dengan pokok bahasan segiempat. Faktor demografi yang dimaksud dalam penelitian ini yaitu jenis kelamin, usia, asal sekolah SD, tempat tinggal, pendidikan orang tua, dan pekerjaan orang tua. Berdasarkan hasil pengolahan data dengan menggunakan uji chi-square, maka dapat disimpulkan bahwa tidak ada hubungan yang signifikan antara faktor demografi siswa dengan kemampuan pemecahan masalah matematis setelah pembelajaran dengan model problem based learning. Kata kunci : Eksplorasi, Demografi, Problem Based Learning.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci : Eksplorasi, Demografi, Problem Based Learning. Keywords : Exploration, Demographics, Problem Based Learning.
Subjects: L Education > L Education (General)
Q Science > Q Science (General)
Q Science > QA Mathematics
Divisions: 02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
02-Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > 84202-Jurusan Pendidikan Matematika
Depositing User: Perpustakaan Pusat
Date Deposited: 25 Oct 2021 06:12
Last Modified: 25 Oct 2021 06:12
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2199

Actions (login required)

View Item View Item