Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

KOMUNIKASI PEMASARAN TRANSMART (Studi Kasus pada Transmart Cikokol Tangerang)

Wulandari, Putri (2017) KOMUNIKASI PEMASARAN TRANSMART (Studi Kasus pada Transmart Cikokol Tangerang). S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (Skripsi)
KOMUNIKASI PEMASARAN TRANSMART.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Transmart is the second biggest retail business company in the world. It has chain stores in almost every country across the globe. With three main foundations of competitive price, complete selection of goods, and quality services supplemented by cost leadership. Transmart Carrefour has done innovation by modernizing its outlets and adapting them with the local consumer‟s lifestyle. Transmart Carrefour has also implemented e-Business system to build better and closer consumer relation. To this day PT Trans Retail Indonesia has been operating in 88 stores across 28 cities in Indonesia. In average, 72 million costumer visits Transmart each year. This research concludes that in its marketing communication, Transmart utilizes combines various elements of marketing communication mix into one whole concept. The said elements are: advertisement, interactive/internet marketing, public relations, and personal selling. The mix of these elements will yield synergy and chance to expand time spent for costumer, while at the same time building a positive image for the company. In executing its mix marketing communication, Transmart has employed programs such as public relations and publicity, internal bulletin events, maintaining stakeholder, campaign, and advertising partnership with TV stations. Transmart‟s marketing communication shows significant success, proved by the increase of consumer in each consumer‟s preference and the high number of costumers flocking to Transmart‟ retail stores.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorAfrilla, NaniekUNSPECIFIED
Thesis advisorSagita, DarwisUNSPECIFIED
Additional Information: Transmart merupakan salah satu perusahaan bisnis retel terbesar kedua di dunia yang memiliki cabang hampir di seluruh negara. Dengan berlandaskan konsep tiga pilar utamanya yaitu harga yang bersaing, pilihan yang lengkap, dan pelayanan yang memuaskan serta menerapkan keunggulan biaya.Transmart Carrefour melakukan inovasi dengan modernisasi outlet Carrefour yang ada kemudian disesuaikan dengan gaya hidup konsumen di lingkungan sekitar. Transmart Carrefour juga menerapkan sistem E-Business untuk membangun relasi yang lebih baik dan lebih dekat dengan pelanggan.Saat ini, PT. Trans Retail Indonesia sudah beroperasi di 88 gerai dan menyebar ke 28 kota di Indonesia. Sekitar + 72 juta pelanggan setia berbelanja di Transmart setiap tahunnya. Penelitian ini menyimpulkan bahwa dalam komunikasi pemasaran Transmart menggunakan pemasaranmemadukan berbagai elemen bauran komunikasi pemasaran menjadi satu kesatuan. Kombinasi berbagai teknik ini seperti : Iklan, Interactive/ Internet Marketing, promosi penjualan, publikasi/humas dan personal selling ini akan memberikan sinergi dan kesempatan lebih besar untuk menambah jumlah waktu bersama dengan konsumen serta menanamkan citra positif terhadap perusahaan. Adapun komunikasi pemasaran Transmart dalam memadukan satu kesatuan adalah dengan melakukan program-program salah satunya kegiatan humas dan publisitas; penyelenggaraan event-event bulletin internal, maintaining stakeholder, kampanye, kerjasama dengan media elektronik untuk menyampaikan iklan-iklan di televisi dan lain-lain. Komunikasi pemasaran Transmart menunjukan adanya keberhasilan yang cukup memuaskan. Hal ini dapat dilihat dari peningkatan jumlah konsumen yang ada pada tingkat kesukaan dan banyak pengunjung di setiap perusahaan Transmart.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Admin Eprints Untirta
Date Deposited: 07 Oct 2021 03:36
Last Modified: 07 Oct 2021 03:36
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2168

Actions (login required)

View Item View Item