MIFTAKHUL JANNAH, NABILLA (2017) AKTIVITAS EMPLOYEE RELATIONS DAN KEPUASAN KERJA. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.
Text (Skripsi)
AKTIVITAS EMPLOYEE RELATIONS DAN KEPUASAN KERJA (Studi Deskriptif pada Unit Social Media Telkom Care).pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Abstract
Employees in a company is an asset pivotal to the move and develop company. Without any employees as human resources that are part of the business unit a company that help move company, is impossible for the company to thrive. Because at this time many companies have a problem with employees so a relation to do lacking in harmony. Unit social media Telkomcare realize how important maintain the communication for its employees in the development of company. Employee relations become a communication tool between an employee with management in fulfilling their opinions and build motivation an employee in work. Employee relations done through various activities in unit social media Telkomcare. This research is a descriptive type qualitative research by digging information that will be the basis of the design and theory that emerged in the study. This research it uses the Theory Motivation Two a Factor of Herzberg. The purpose of this research is to find activity employee relations in factors hygienee and factors motivator in unit social media Telkomcare to reach satisfaction work on employees. The research can be concluded that the employee relations applied unit social media Telkomcare had a positive impact on of employee performance. The relationship between employee who done remove gap among employees, is like pray together before working, held a recreation annual together, held a racecourse between division. Coupled with the process of communication by utilizing the facilities provided by the company so that the communication process is able to support the implementation of employee relations activities.
Item Type: | Thesis (S1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
|||||||||
Additional Information: | Karyawan di dalam suatu perusahaan merupakan aset yang sangat penting dalam menggerakan dan memajukan perusahaan. Tanpa adanya karyawan sebagai sumber daya manusia yang menjadi bagian dari unit usaha perusahaan yang membantu menggerakan perusahaan, sangat mustahil bagi perusahaan untuk berkembang. Karena saat ini banyak perusahaan yang memiliki masalah dengan karyawan sehingga hubungannya kurang harmonis. Unit Social Media TelkomCare menyadari betapa pentingnya menjaga hubungan dengan karyawan dalam perkembangan perusahaan. Employee relations menjadi alat komunikasi antar karyawan dengan manajemen dalam memenuhi aspirasi dan membangun motivasi karyawan dalam bekerja. Employee relations dilakukan melalui berbagai kegiatan di Unit Social Media TelkomCare. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif tipe deskriptif dengan menggali informasi yang akan menjadi dasar dari rancangan dan teori yang muncul dalam penelitian. Penelitian ini menggunakan Teori Motivasi Dua Faktor dari Herzberg. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui aktifitas employee relations dalam faktor hygienee dan faktor motivator di unit social media Telkomcare untuk mencapai kepuasan kerja pada karyawan. Dari hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa kegiatan employee relations yang diterapkan Unit Social Media TelkomCare berdampak positif terhadap kinerja karyawan. Hubungan antar karyawan yang dilakukan menghilangkan kesenjangan antar karyawan, seperti berdoa bersama sebelum bekerja, rekreasi tahunan bersama, mengadakan lomba antar divisi. Ditambah dengan penyelengaraan proses komunikasi dengan memanfaatkan fasilitas yang diberikan perusahaan sehingga proses komunikasi mampu mendukung terselenggaranya penerapan aktifitas employee relations. | |||||||||
Subjects: | J Political Science > JA Political science (General) | |||||||||
Divisions: | 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi |
|||||||||
Depositing User: | Admin Eprints Untirta | |||||||||
Date Deposited: | 07 Oct 2021 01:36 | |||||||||
Last Modified: | 07 Oct 2021 01:36 | |||||||||
URI: | http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/2134 |
Actions (login required)
View Item |