Search for collections on EPrints Repository UNTIRTA

FUNGSI DAN STRATEGI KOMUNIKASI BISNIS DALAM DRAMA KOREA START UP

ANGGRELIA, SEPTY (2023) FUNGSI DAN STRATEGI KOMUNIKASI BISNIS DALAM DRAMA KOREA START UP. S1 thesis, UNIVERSITAS SULTAN AGENG TIRTAYASA.

[img] Text (lembar persetujuan)
lembar persetujuan.pdf
Restricted to Registered users only

Download (210kB)
[img] Text (lembar pengesahan)
lembar pengesahan.pdf
Restricted to Registered users only

Download (368kB)
[img] Text (lembar orisinalitas)
lembar orisinalitas.pdf
Restricted to Registered users only

Download (217kB)
[img] Text (Septy anggrelia_6662180035_Fulltext)
Septy Anggrelia_6662180035_Fulltext.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (Septy anggrelia_6662180035_01)
Septy Anggrelia_6662180035_01.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Septy Anggrelia_6662180035_02)
Septy Anggrelia_6662180035_02.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Septy Anggrelia_6662180035_03)
Septy Anggrelia_6662180035_03.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (Septy Anggrelia_6662180035_04)
Septy Anggrelia_6662180035_04.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (Septy Anggrelia_6662180035_05)
Septy Anggrelia_6662180035_05.pdf
Restricted to Registered users only

Download (403kB)
[img] Text (Septy Anggrelia_6662180035_Ref)
Septy Anggrelia_6662180035_Ref.pdf
Restricted to Registered users only

Download (341kB)
[img] Text (Septy Anggrelia_6662180035_Lamp)
Septy Anggrelia_6662180035_Lamp.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Korean drama is part of a form of mass communication which can meet the needs of the audience through packaged messages. Packaged messages represent the existing reality. One of the realities that exist in society is business activity. Doing business is mostly done by individuals or groups with the aim of making a profit. Therefore there are people who are interested in shows that contain business messages. Because the story that is packaged is so inspiring and considering the many failures experienced by people who are running a business, this makes it an opportunity for them to embed the business message. One of the Korean dramas that represents good business activities is the Start Up drama. This study aims to see how the functions and strategies of business communication in this Start Up drama use content analysis techniques. The method used is qualitative-descriptive, and data collection techniques use observation and documentation. The results of this study indicate that there are business communication functions and strategies according to their division, namely from informative, regulative, persuasive, and integrative functions as well as the strategy of the product, price, place, and promotion

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIP/NIM
Thesis advisorNESIA, ANDIN198206062006042001
Thesis advisorPRIANA SEPTA YUDHI, RONNY198009242014041001
Additional Information: Drama korea merupakan bagian dari salah satu bentuk komunikasi massa yang dimana dapat memenuhi kebutuhan audiens melalui pesan-pesan yang dikemas. Pesan-pesan yang dikemas merepresentasikan realitas yang ada. Salah satu realitas yang ada di masyarakat adalah kegiatan berbisnis. Berbisnis banyak dilakukan oleh perorangan atau kelompok dengan tujuan mencapai keuntungan. Maka dari itu adanya orang – orang yang meminati tontonan yang memuat pesan bisnis. Karena cerita yang dikemas begitu inspiratif dan mengingat banyak nya kegagalan yang dialami oleh orang-orang yang sedang menjalankan bisnis hal ini menjadikan kesempatan bagi mereka untuk menanamkan pesan bisnis tersebut. Salah satu drama korea yang merepresentasikan kegiatan bisnis yang bagus adalah drama Start Up. Penelitian ini bertujuan untuk melihat bagaimana fungsi dan strategi komunikasi bisnis dalam drama Start Up menggunakan Teknik analisis isi. Metode yang digunakan adalah kualitatif- deskriptif, dan Teknik pengumpulan data menggunakan observasi dan dokumentasi Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat fungsi dan strategi komunikasi bisnis sesuai dengan pembagian nya yaitu dari fungsi Informatif, regulatif, persuasif, dan integratif begitu pula dengan strategi dari produk, price, place, dan promotion
Subjects: Communication > Communication (General)
Divisions: 06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik
06-Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201-Program Studi Ilmu Komunikasi
Depositing User: Mrs Septy Anggrelia
Date Deposited: 07 Feb 2023 10:10
Last Modified: 07 Feb 2023 10:10
URI: http://eprints.untirta.ac.id/id/eprint/21225

Actions (login required)

View Item View Item